GfK požiadalo 23 000 zákazníkov nakupujúcich tovar zo 17 rôznych odvetví v krajinách APAC, Latinskej Ameriky, Severnej Ameriky a Stredného východu, aby si spomenuli, kedy sa naposledy rozhodovali, či si niečo kúpia cez internet alebo v obchode, a aby uviedli, čo rozhodlo o kúpe jedným alebo druhým spôsobom.
K najdôležitejším faktorom, ktoré podľa slov spotrebiteľov rozhodli o tom, že radšej nakúpia cez internet a nie v obchode, patria: úspora peňazí (tento faktor je pre 55 percent jasne na prvom mieste), ľahký nákup (28 percent), lepší výber tovaru (26 percent) a rýchlejší nákup (25 percent). Ako piaty najvýznamnejší faktor uvádzal jeden z piatich nakupujúcich (21 percent), že na internete získa lepšie informácie a rovnako jeden z piatich zákazníkov povedal, že už cez internet bežne aj nakupuje.
Najdôležitejšie faktory motivujúce k nákupu cez internet
- Ušetrím (lepšie ceny, zľavy) 55%
- Nakupuje sa ľahšie 28%
- Lepší výber 26%
- Nákup je rýchlejší 25%
- Mám lepšie informácie 21%
- Bežne už cez internet nakupujem 21%
Zdroj: Výskum GfK FutureBuy výskum 23 000 nakupujúcich v krajinách APAC, LATAM, Európy, Severnej Ameriky , Stredného východu Motivačné faktory sa prekrývajú