Mladí trávia na internete denne 3 hodiny Naše najmladšie generácie sa narodili do technologického obdobia. Možno si to ani neuvedomujeme, ale dnešní mladí ľudia sa neučili používať smartfón ako 30-roční. Ani svoj prvý mobil nedostali v pätnástke. Od útleho detstva sa hrávali s mobilmi svojich rodičov, ktorí to považovali za vhodný spôsob, ako dieťa zaujať. Títo mladí ľudia sú na rozdiel od starších generácií sebavedomejší, viac sa zaujímajú o globálne problémy a presne vedia, aký by mal byť ich budúci džob. Sú ambiciózni a snaživí. Uvedomujú si, že svet, v ktorom žijeme, nie je jednoduchý. Snažia sa využívať také inštitúcie a spôsoby, s ktorými si idú za svojimi cieľmi a pritom sa vyvarujú neistote a vlastnému ohrozeniu.
Tieto závery vyplývajú z výsledkov voľnopredajnej štúdie Millennials+, ktorú agentúra TNS Slovakia uskutočnila na vzorke 1 500 mladých ľudí vo veku 12 až 26 rokov. Štúdia monitoruje životy mladých – zameriava sa na ich životný štýl, hodnoty, názory, životné postoje a správanie. Tiež skúma sledovanie médií, používanie technológií, spotrebiteľské správanie, obľúbenosť značiek a celebrít a život mladých v online svete. Štúdia detailne skúma aktuálne trendy v životoch mladej generácie.
Sociálne siete, YouTube a čety
Čím viac obrazoviek dáte dnes tínedžerovi k dispozícii, tým viac ich bude používať. Počítač s dvoma obrazovkami, tablet, smartfón a televízia sú nadštandardom, ale to neznamená, že ich kombinácia nie je čím ďalej bežnejšia. Všetky tieto zariadenie umožňujú mladým ľuďom rozvíjať ich mimoriadne obľúbené aktivity – trávenie času na sociálnych sieťach, sledovanie YouTube a četovanie s priateľmi. Samozrejme najpopulárnejšou sieťou zo všetkých je Facebook. Účet na tejto sieti má viac ako 90 % mladých ľudí. U tých mladších sú hneď na druhom a treťom mieste na rebríčku popularity Snapchat a Instagram. Spomedzi četovacích služieb je opäť najpopulárnejšia služba od spoločnosti Facebook, a to Messenger. Čo mladé generácie najradšej sledujú na YouTube sú hudobné videá. YouTube je zároveň najpopulárnejším hudobným médiom. Ďalej na YouTube mladí ľudia radi sledujú zábavné videá, filmové trailery a populárni sú aj Youtuberi.