Veľa ďalších Aleksejevových nápadov síce ocenili, ale zostali nezrealizované. Jeho Rakety a neskoršie typy rýchlolodí Voschod, Meteor a Kométa dnes vozia ľudí po celom svete. Meteory plávajú po Dunaji aj pod slovenskou vlajkou a okrem mimoriadnych plavieb na objednávku premávajú na pravidelnej linke do Viedne a naspäť.
PLAVBA NA KRÍDLACH
Hydrodynamické podvodné krídla pracujú na rovnakom princípe ako krídla lietadiel. Neviditeľné tajomstvo je v ich tvare. V priereze je spodná časť krídla akoby rovná a horná zaoblená, vypuklá. Na vzlet stačí pohyb a rýchlosť, ktorá spôsobí špecifické obtekanie vzduchu alebo vody okolo krídla.
Lietajúca loďZdroj: Vladimír Kampf / Profit | Petit Press 2016
Spodná strana je vďaka zakriveniu hornej strany kratšia. Nad hornou stranou sa musí za jazdy vzduch alebo voda prispôsobiť a vďaka dlhšej ceste okolo krídla viac rozložiť a zriediť, aby sa roztiahla nad celou plochou. Redší vzduch nad krídlom a hustejší pod ním spôsobujú, že sa krídlo snaží akoby vyplávať z hustej masy do redšej a vyrovnať tak tlak. Preto krídlo nesie a dvíha. Dôležitá je rýchlosť.
Bez nej by nad hladinou neletela ani rýcholoď. Zdvihnúť trup Meteoru na krídla spočiatku pomáha aj tvar telesa a krídel. Pri zdvíhaní sa najprv z vody vynoria pomocné, horné krídla. Pomáhajú zdvihnúť trup lode, kým je ešte rýchlosť nižšia. Keď je loď na hlavných nosných krídlach, tak ich vidno tesne pod hladinou.
Z KRÍDEL LYŽE
Nakoniec to už ani nie sú krídla, ale vodné lyže. Akoby sa lyžiar nedržal lana pred sebou, ktoré ho ťahá vpred za motorovým člnom, ale mal kdesi vzadu vrtuľu ponorenú pod hladinu. Presne tak sa rýchloloď v prevádzkovej fáze pohybuje. Takmer celý trup má nad hladinou, do vody sa namáča len kúsok zadnej časti.