Slovenské verzus zahraničné. O pôvode potravín, ktoré nám potravinové reťazce servírujú na pulty, sa vášnivo diskutuje už dlhé mesiace. V najnovšom prieskume o množstve slovenských výrobkov v maloobchode sa zameral aj prieskum agentúry GfK iniciovaný spoločnosťou Kaufland Slovenská republika.
Výsledky prieskumu ukázali, že na pultoch obchodných sietí je v priemere vystavených 39% slovenských výrobkov, pričom najviac ich bolo zaznamenaných v prevádzkach Kaufland a Tesco. Tie dosahujú viac ako dvojnásobné počty vystavenia slovenských výrobkov v porovnaní s priemerom konkurencie.
Prieskum sa zameral na 32 kategórií potravinových produktov na pultoch obchodných reťazcov. Sledoval percentuálne zastúpenie slovenských výrobkov, aj absolútne počty týchto produktov vystavených v prvej línii. V tomto prípade majú zahraničné reťazce výrazne viac slovenských výrobkov v ponuke ako napríklad COOP Jednota či CBA, najviac ich má Kaufland a Tesco. Prevádzky spoločnosti Kaufland dosiahli vo všetkých sledovaných kategóriách vyššie zastúpenie slovenských výrobkov na svojich pultoch, až 2,2 násobok počtu oproti priemeru trhu. A to aj napriek tomu, že v percentuálnom ponímaní bol pomer slovenských výrobkov vo viacerých kategóriách nižší alebo porovnateľný s priemerom trhu. Celkové percentuálne zastúpenie slovenských výrobkov je v Kauflande okolo 37%. Je preto veľmi dôležité spomínať vždy nielen percentuálne zastúpenie, ale aj absolútne čísla, ktoré dokresľujú celkový obraz diania na trhu.