SME

Last minute pre detské tábory

Sezóna detských táborov sa prevážila do druhej polovice. Firmy, ktoré sa venujú organizácii hromadných letných pobytov, pripravili pre deti rôzne tábory - od športových cez zážitkové až po farmárske. Aj v tomto podnikaní rozhoduje originalita.

Zážitková pedagogika
Wachumba, Martin

Slovo „wachumba“ (čítaj vačumba) je svahilský výraz, ktorý znamená lásku k životu, k sebe, ľudom a svojmu okoliu. „My sme vytvorili slovenský význam slova. Tábory a školské pobyty sme vystavali na zážitkovej pedagogike, vždy s konkrétnym zameraním na záujmy detí. Máme radšej širšiu ponuku táborov s obmedzeným počtom účastníkov, ale vždy s konkrétnym zameraním: umelecké, bicyklové, divadelné, tanečné, tenisové, jazykové či jazdecké,“ vysvetľuje koncept konateľ firmy Wachumba Jakub Hlaváč.

SkryťVypnúť reklamu

Považuje ho za hravý a farebný detský svet vo veľkom a serióznom svete dospelých. Spoločnosť funguje už deväť rokov a po celý čas vníma každé dieťa ako jedinečnú a výnimočnú osobnosť, a preto mu ponúka možnosť nájsť cez leto priestor presne na mieru.

„Naše tábory sú vo vyššej cenovej kategórii a podľa toho sa profiluje aj cieľová skupina. Sú to rodičia, ktorí vedia oceniť vyšší štandard služieb i programové zabezpečenie,“ konkretizuje J. Hlaváč. Spomína, ako pred deviatimi rokmi začínali. Mali jeden tábor s 90 deťmi. V súčasnosti sa za celý rok počty detí v školách v prírode, lyžiarskych kurzoch, táboroch, koncoročných výletoch a adaptačných kurzoch spolu rátajú na tisícky.

„Snažíme sa stále vylaďovať a zlepšovať systém, aby sme si udržali koncept a štandard,“ konštatuje J. Hlaváč. „Trúfam si povedať, že kým nevznikla Wachumba, tak bola ponuka táborov dosť nudná. Väčšinu tvorili všeobecné rozprávkové tábory pre všetkých, kde sa stretli šesťroční prváčikovia aj sedemnásťroční tínedžeri. To jednoducho nemohlo dobre fungovať. Prišli sme s víziou oddeľovať produkty podľa veku, záujmu a typu pobytov, čoho sa striktne držíme doteraz. Naši zákazníci presne vedia, čo môžu očakávať,“ vysvetľuje.

SkryťVypnúť reklamu

Kým jednu aktivitu robia pre štvorročných, inú pre desaťročných, tak ponuku majú aj pre dvadsaťročných mladých ľudí. Firma každý rok zaznamenáva dvojciferný rast a 95- až stopercentnú naplnenosť táborov. Konkurencia je veľká a vnímajú to aj vo Wachumbe. „Snažíme sa držať krok s dobou. Denne zverejňujeme fotografie a videá z tábora na Facebooku, Instagrame, posielame automatické SMS notifikácie, čo nie je úplný štandard u konkurencie,“ dodáva J. Hlaváč.

„Tam vonku“ sú zážitky „Deti sú hladné po vedomostiach, zážitkoch a skúsenostiach. Keď zbadajú počítače, tablety a smartfóny, tak sa do toho samozrejme vrhnú naplno, rovnako ako do všetkého nového. Myslím, že je nefér ich obviňovať a hovoriť, že za našich čias to bolo iné. Technika tu jednoducho je a deťom treba ukázať, že počítač môže byť príjemný spoločník, ale zlý pán a že najkrajšie zážitky a najsilnejšie spomienky sú tam vonku,” hovorí Jakub Hlaváč z Wachumby.

Radosť z pohybu
Happy Kids, Bratislava

a okolie Na trhu športových kurzov pre deti je spoločnosť Happy Kids už viac ako šesť rokov. Hlavným cieľom je prinášať deťom radosť a šťastie z pohybu. „Veková skupina, na ktorú sa zameriavame, je od troch do štrnástich rokov. Snažíme sa deťom ukázať, že športovanie je dobré pre rozvoj zdravia a osobnosti,“ hovorí tréner Tomáš Thurský.

SkryťVypnúť reklamu

Zážitky pre detiZdroj: Archív Happy Kids | Petit Press 2016

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4PY5 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (20. 5. 2025)
USD 1.126
AUD 1.747
CZK 24.907
JPY 163.260
CAD 1.571
GBP 0.842
HUF 402.350
PLN 4.269
CHF 0.939
SEK 10.902

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 251
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 045
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 124
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 4 905
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 236
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 856
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 624
  8. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 566
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 426
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 15 409
  3. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 9 510
  4. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 358
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 913
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 984
  7. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 6 436
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 5 039
  1. Tupou Ceruzou: Pandemická
  2. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  3. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  4. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  5. Tupou Ceruzou: Krížovka
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  7. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  8. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 426
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 15 409
  3. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 9 510
  4. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 358
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 913
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 984
  7. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 6 436
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 5 039
  1. Tupou Ceruzou: Pandemická
  2. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  3. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  4. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  5. Tupou Ceruzou: Krížovka
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  7. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  8. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
SkryťZatvoriť reklamu