Zážitková pedagogika
Wachumba, Martin
Slovo „wachumba“ (čítaj vačumba) je svahilský výraz, ktorý znamená lásku k životu, k sebe, ľudom a svojmu okoliu. „My sme vytvorili slovenský význam slova. Tábory a školské pobyty sme vystavali na zážitkovej pedagogike, vždy s konkrétnym zameraním na záujmy detí. Máme radšej širšiu ponuku táborov s obmedzeným počtom účastníkov, ale vždy s konkrétnym zameraním: umelecké, bicyklové, divadelné, tanečné, tenisové, jazykové či jazdecké,“ vysvetľuje koncept konateľ firmy Wachumba Jakub Hlaváč.
Považuje ho za hravý a farebný detský svet vo veľkom a serióznom svete dospelých. Spoločnosť funguje už deväť rokov a po celý čas vníma každé dieťa ako jedinečnú a výnimočnú osobnosť, a preto mu ponúka možnosť nájsť cez leto priestor presne na mieru.
Nadpis šedého boxu
Virtuálny katalóg
Ak hľadáte tábor pre dieťa, vyskúšajte stránku Tabory.sk. Ide o projekt Petra Haruma – na jedinej webovej stránke zhromažďuje kontakty na množstvo rôznych organizácií, ktoré ponúkajú letné tábory. Keďže niektoré tábory sú rozchytané už v máji, o rok skúšajte hľadať čím skôr pred prázdninami. Ale tábory nebývajú len v lete.
„Naše tábory sú vo vyššej cenovej kategórii a podľa toho sa profiluje aj cieľová skupina. Sú to rodičia, ktorí vedia oceniť vyšší štandard služieb i programové zabezpečenie,“ konkretizuje J. Hlaváč. Spomína, ako pred deviatimi rokmi začínali. Mali jeden tábor s 90 deťmi. V súčasnosti sa za celý rok počty detí v školách v prírode, lyžiarskych kurzoch, táboroch, koncoročných výletoch a adaptačných kurzoch spolu rátajú na tisícky.
„Snažíme sa stále vylaďovať a zlepšovať systém, aby sme si udržali koncept a štandard,“ konštatuje J. Hlaváč. „Trúfam si povedať, že kým nevznikla Wachumba, tak bola ponuka táborov dosť nudná. Väčšinu tvorili všeobecné rozprávkové tábory pre všetkých, kde sa stretli šesťroční prváčikovia aj sedemnásťroční tínedžeri. To jednoducho nemohlo dobre fungovať. Prišli sme s víziou oddeľovať produkty podľa veku, záujmu a typu pobytov, čoho sa striktne držíme doteraz. Naši zákazníci presne vedia, čo môžu očakávať,“ vysvetľuje.
Kým jednu aktivitu robia pre štvorročných, inú pre desaťročných, tak ponuku majú aj pre dvadsaťročných mladých ľudí. Firma každý rok zaznamenáva dvojciferný rast a 95- až stopercentnú naplnenosť táborov. Konkurencia je veľká a vnímajú to aj vo Wachumbe. „Snažíme sa držať krok s dobou. Denne zverejňujeme fotografie a videá z tábora na Facebooku, Instagrame, posielame automatické SMS notifikácie, čo nie je úplný štandard u konkurencie,“ dodáva J. Hlaváč.
„Tam vonku“ sú zážitky „Deti sú hladné po vedomostiach, zážitkoch a skúsenostiach. Keď zbadajú počítače, tablety a smartfóny, tak sa do toho samozrejme vrhnú naplno, rovnako ako do všetkého nového. Myslím, že je nefér ich obviňovať a hovoriť, že za našich čias to bolo iné. Technika tu jednoducho je a deťom treba ukázať, že počítač môže byť príjemný spoločník, ale zlý pán a že najkrajšie zážitky a najsilnejšie spomienky sú tam vonku,” hovorí Jakub Hlaváč z Wachumby.Radosť z pohybu
Happy Kids, Bratislava
a okolie Na trhu športových kurzov pre deti je spoločnosť Happy Kids už viac ako šesť rokov. Hlavným cieľom je prinášať deťom radosť a šťastie z pohybu. „Veková skupina, na ktorú sa zameriavame, je od troch do štrnástich rokov. Snažíme sa deťom ukázať, že športovanie je dobré pre rozvoj zdravia a osobnosti,“ hovorí tréner Tomáš Thurský.

Zážitky pre detiZdroj: Archív Happy Kids | Petit Press 2016