Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Dizajnéri dbali na to, aby v honbe za retro efektom nevytvorili gýč

Hoci Mini Clubman párom zadných krídlových dverí pripomína dodávku na rozvoz tovaru zo súkromnej pekárne, úžitkovú hodnotu nájdete v zozname predností britského modelu v lepšom prípade na predposlednom mieste. Zato imidžu má na rozdávanie.

Kombi verzia Mini po poslednej generačnej výmene nadobudla päťdverový charakter, rozlúčila sa s triedou malých áut a vkročila medzi kompakty. Tam ju posiela predĺžená karoséria so 4 253 milimetrami a rázvor zväčšený na 2 670 milimetrov.

Kladivo či hračka

Testovaný exemplár Mini Cooper S Clubman 4 ALL poháňa benzínový dvojliter dopovaný systémom Twin- Power Turbo spolu s osemstupňovou automatickou prevodovkou Steptronic. Tá distribuuje krútiaci moment v závislosti od adhéznych podmienok podkladu na predné kolesá alebo aj na všetky štyri.

SkryťVypnúť reklamu

Napohľad ľúbezná hračka s osvetľovacími telesami ako okále pandy, ktorá dlhou strechou a ešte dlhším pontónom karosérie trochu pripomína jazvečíka. Pritom stačí otvoriť dvere, potom ich zabuchnúť a hneď cítite robustnosť konštrukcie s náturou kladiva.

O estetike

Duch prapôvodného Mini z polovice minulého storočia si zachováva aj fazóna interiéru. Pritom dizajnéri dbali na to, aby v honbe za retro efektom nevytvorili gýč. Dosiahli pravý opak. Architektúra kokpitu má parametre umeleckého dielka a farebná zladenosť dáva autorom najvyššie vysvedčenie.

Predné sedadlá v prešívanej koži sú na pohľad elegantné a poskytujú telu nadpriemerné bočné vedenie. Malý volant s emblémom John Cooper Works akoby vyformovali dlane pretekára. Prístrojový štít evokuje motorku. Prečo nie, ak prijmeme tézu, že tá je ešte viac sexi ako auto.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4PZ2 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4PZ2 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  2. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  3. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  8. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  1. Legislative intention - recodification of the corporate law
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  6. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 30 108
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 481
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 094
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 666
  5. Po Slovensku na motorke 6 766
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 337
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 891
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 844
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 3 637
  10. Crème de la crème po slovensky 3 179
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

4. marec 2020. Igor Matovič a Boris Kollár na tlačovej konferencii po spoločnom rokovaní po voľbách do Národnej rady SR 2020.

Čo ukázal viac ako rok vládnutia so Sme rodina?


6 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Variant delta príde aj na Slovensko.


a 2 ďalší 54m

Neprehliadnite tiež

Sklárne Slovglass posledné desaťročie chátrajú.

Osud sklární v Poltári je varovaním.


1 h
Ilustračná fotografia.

Najviac musia robiť na svoje bývanie Bratislavčania.


10 h
Cisterna spoločnosti Bioway

Projekt firmy Bioway má stáť šesť miliárd eur.


18. jún