Spoločnosť GfK požiadala cez internet 25 000 spotrebiteľov, aby na sedembodovej stupnici vybrali, do akej miery súhlasia s výrokom „Mám neustále obavy o svoju bezpečnost“. Na základe vyhodnotenia počtu odpovedí uvádzajúcich prvé dve možnosti (súhlas) alebo posledné dve možnosti (nesúhlas) môžu firmy zistitť, v akých krajinách a spotrebiteľských segmentech panujú najväčšie obavy o bezpečnost. To im umožňuje identifikovať obchodné príležitosti a pripraviť ponuky, ktoré zohľadňujú špecifické potreby jednotlivých trhov.
Najväčšie obavy panujú v latinskoamerických krajinách, Turecku a Rusku
V Brazílii a Turecku vybrala prvé dve možnosti vyjadrujúce súhlas viac ako polovica respondentov, ktorí sa neustále obávajú o svoju bezpečnost. V Brazílii ide o 64 percent online spotrebiteľov a v Turecku o 54 percent. Iba mierne zaostáva Mexiko so 48 percentami, Argentína so 43 percentami a Rusko so 42 percentami. V prípade latinskoamerických krajín a Ruska súvisia čísla s vyššou mierou násilnej trestnej činnosti a početnosti vrážd, zatiaľ čo v Turecku sú obavy pravdepodobne z dôsledku pociťovaného rizika teroristických útokov.
Najbezpečnejšie sa cítia Švédi, Nemci a Holanďania
Vo Švédsku, Nemecku a Holandsku je naopak najvyššie percento spotrebiteľov, ktorí výrazne nesúhlasia s tvrdením, že by mali neustále obavy o svoju bezpečnosť, čo svedčí o vysokom pocite bezpečnosti v týchto krajinách. Pokiaľ sa pozrieme na konkrétne čísla, vyjadrilo nesúhlas s výrokom presne 30 percent Švédov, za nimi nasledujú Nemci a Holanďania zhodne s 22 percentami. Vo Švédsku sa cítia bezpečne predovšetkým muži. O svou bezpečnosť nemá strach tretina (34 percent) z nich, v porovnaní s jednou štvrtinou (26 percentami) žien. V Nemecku a Holandsku je rozloženie vyváženejšie. Obavy nemá 24 percent Nemcov a 20 percent Nemiek, v Holandsku zase 23 percent mužov a 21 percent žien.