Ide napríklad o zle nastavený biznis plán, podcenenie marketingu, či samotné produkty alebo služby, ktoré nevystihujú skutočné potreby zákazníkov. Mnohé z týchto faktorov by sa dali eliminovať skúsenosťami, ktoré, žiaľ, väčšina začínajúcich podnikateľov nemala kde získať.
Jedným zo spôsobov, ako znížiť riziko pri podnikaní, je začať s už zavedeným, úspešným konceptom. Tento model sa nazýva franšízing a v zahraničí je dnes úplne bežnou praxou. Len v USA napríklad generuje franšízing až 2,3 bilióna USD ročne. Najväčšou výhodou je, že podnikateľ, ktorý franšízu prijíma, nemusí vymýšľať nový produkt, službu ani značku. S licenciou získava väčšinou know-how, skúsenosti aj celý koncept.
Franšízingu sa darí aj u nás. Kým v roku 2010 pôsobilo podľa štatistík Slovenskej franchisingovej asociácie na území Slovenska 50 franšízigových konceptov, v roku 2015 to už bolo 139, čo znamená, že nárast predstavoval 287 percent. Počet podnikateľov dosiahol v roku 2014 číslo 569 372.