Počúvať príbehy firiem, ktoré začínali v deväťdesiatych rokoch, je niekedy ako z kovbojky. Najmä pre tých, ktorí vtedy ešte drali školské lavice. Zakladať divíziu firmy, ktorá bola na Západe pojmom, ale u nás ju nikto nepoznal, si žiada riadnu dávku guráže. Tá zjavne Mariánovi Bolečkovi nechýbala.
VEĽKÁ ŠKOLA
Keď sa Nemci rozhodli, že sa pokúsia preniknúť aj na trhy bývalých socialistických krajín, investovali v každej len do jedného človeka. V prípade Česko-Slovenska to boli dvaja. Ten, ktorý mal pod palcom Slovensko, dostal ako „bonus“ aj Moravu. M. Boleček na tieto časy spomína s dávkou pokory. Ako zástupcovia mnohých medzinárodných firiem, aj on bol „dievča pre všetko“.
Mal na starosti obchod,fakturácie, predaj, prezentácie, školenia i všeličo iné. Jeho cieľom malo byť vybudovať stabilnú sieť partnerov, ktorí by pracovali so značkou Kärcher. Vraj to nebolo až také ťažké. Dnes už ako riaditeľ nitrianskej spoločnosti s celoslovenskou pôsobnosťou vraví, že vtedy boli dvere firiem viac otvorené ako dnes a priama konkurencia na trhu nebola takmer žiadna. Firma sa sústredila výlučne na segment B2B, ceny výrobkov sa pohybovali na úrovni niekoľkých platov.
„Dostať sa k niekomu dôležitému nebol problém. Boli to časy, keď ľudia dychtili po informáciách a chceli sa vzdelávať. Kompetentní síce firmu Kärcher nepoznali, ale reagovali na slovo ,vapka‘. Tlakový čistič patrí medzi vynálezy tejto spoločnosti a dlhodobo bol ťahúňom jej rastu,“ prezrádza M. Boleček. Ich klientmi sa tak čoskoro stali nielen veľké firmy i menší predajcovia, ktorí sa sústredili výlučne na predaj tejto značky.