Pri poskytovaní spotrebných úverov nie sú banky vždy výhodnejšie ako nebankové spoločnosti. V celkovom hodnotení banskobystrického Inštitútu sporenia a investovania obstáli najlepšie nebankovky Cetelem a Triangel a internetová banka Zuno.
Za najhoršie ponuky označili analytici produkty nebankoviek Pohotovosť, Profi Credit a Telervis – Kešovka. Výsledky prieskumu poukázali na vážne nedostatky v transparentnosti, a to aj v prípade bánk.
Klient síce má právo na informácie a veriteľ má povinnosť ich v dostatočnom časovom predstihu pred uzavretím zmluvy spotrebiteľovi poskytnúť, ale realita je často iná.
Férovosť a transparentnosť konania bánk aj nebankových spoločností je rozdielna, pričom nie je možné potvrdiť, že nebankové spoločnosti sú menej transparentné ako banky, hovorí analýza inštitútu.
Rozdiely v prístupoch ku klientovi sú výrazné a aj niektoré banky majú problém transparentne a férovo spotrebiteľovi predložiť pred podpísaním zmluvy všetky informácie, ktoré spotrebiteľovi umožnia sa informovane rozhodnúť.