Pondelok, 16. december, 2019 | Meniny má Albína

Ako sa mení riadenie firiem a ako motivovať ľudí k skvelým výkonom

Atmosféra na septembrovom Profit klube v bratislavskom Martinuse bola naozaj super! Nielen vďaka plnému hľadisku, ale určite k tomu prispela aj téma a naši dvaja charizmatickí experti.

FOTOGALÉRIA: PROFIT KLUB 20. SEPTEMBER

Hovorili sme o tom, ako sa menia trendy a najmä efektívne spôsoby riadenia firiem po nástupe nových generácií (najmä takzvaných mileniánov - tých, čo dospeli na prelome tisícročí) a ale aj vplyvom spoločenských zmien, ktoré dostali internet a rôzne jeho nástroje do popredia nášho fungovania.

Koučka a expertka na angažovanosť vo firmách Andy Profantová tvrdí, že generácia mileniánov je úplne iná ako predchádzajúce, oveľa náročnejšia. Chce totiž od života všetko - dobrú prácu, zábavu, hlbší zmysel.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prácu a voľný čas nerozlišuje, neprekáža jej, keď sa tieto dve oblasti prelínajú. Mnohí mladší to dokonca vítajú. Lenže musia mať aj v práci pocit, že žijú svoj vlastný život. A peniaze nie sú pre nich hlavný motivátor.

To kladie nové nároky aj na manažérov. Viac si o tom môžete prečítať v článkoch Na mileniánov treba inak a Ryba smrdí od hlavy v najnovšom Profite 19, ktorý bude v predaji do 4. októbra. 

 

Profit klub 20.9. - hostia Andy Profantová a Ján UrigaZdroj: Vladimír Kampf / Profit 2016

Náš druhý hosť, senior manažér PwC pre inovácie a strategické zmeny Ján Uriga, sa pozerá na nové spôsoby manažmentu zo širšieho hľadiska. Jeho osobnou témou sú slobodné firmy, holakracia (o ktorých sme písali v augustovom Profite) a Blue Ocean Leadership (k tomu sa ešte dostaneme v jednom z budúcich Profitov).

Všetky tieto prístupy nahrávajú do nôty tým, ktorí vedia s mileniánmi a ešte mladšími generáciami pracovať, alebo sami do nich patria. 

Vyznávajú totiž viac lineárny než hierarchický manažment, tímovú a projektovú prácu povyšujú nad direktívne riadenie a mikromanažment. Mnohé klasicky riadené firmy sa musia rýchlo prispôsobiť. Naši hostia v diskusii PROFIT klubu naznačili aj viacero spôsobov, ako. Záznam z diskusie si môžete pozrieť cez video kanál magazínu Profit

 

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka
  2. Slovnaft ťaží z výhod systému EDI
  3. Legenda Dakaru Svitko: verím si na víťazstvo
  4. Nestarnú, ale dozrievajú
  5. Lámete si hlavu nad vianočným darčekom?
  6. Kam na výlet so svojimi známymi
  7. First moment Turecko: Využite zľavy na špičkové hotely
  8. Vianočné trhy vďaka inovácii pomáhajú rodinám v ohrození
  9. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky
  10. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  1. Telekom: Technologies allow all to reach opportunities of now
  2. Slovnaft ťaží z výhod systému EDI
  3. Legenda Dakaru Svitko: verím si na víťazstvo
  4. Nestarnú, ale dozrievajú
  5. Zvolenský nie je len slovenský, ale aj férový
  6. Sólymos: Najťažšie bolo prísť za ľuďmi, ktorých odpojili od vody
  7. Lámete si hlavu nad vianočným darčekom?
  8. First moment Turecko: Využite zľavy na špičkové hotely
  9. Kam na výlet so svojimi známymi
  10. Slovenské Vianoce kedysi a dnes
  1. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú? 36 808
  2. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť? 33 971
  3. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky 27 388
  4. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 15 663
  5. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 14 273
  6. Kam na výlet so svojimi známymi 12 814
  7. First moment Turecko: Využite zľavy na špičkové hotely 11 026
  8. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny 10 323
  9. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov 9 435
  10. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 9 400

Hlavné správy zo Sme.sk

Marian Kočner prichádza na súd.
Marian Kočner a jeho dcéra Karolína.
Ilustrácia z Knihy plnej ľudí
Anna Karina pri nakrúcaní filmu Bláznivý Petríček s Belmondom.
Cynická obluda

Čo povedať deťom

Občania pohoršení homosexualitou v reklame sa s hrôzou pýtajú, že preboha ako to vysvetlia svojim deťom.

Neprehliadnite tiež

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Kočner bol lobovať u Tomanovej. Ohľadom detského klienta

Stretávali sa v čase, keď sa riešil Čistý deň.

Čo číta INDEX

Top podvodník, ktorého hral DiCaprio: Platím vždy len kreditkou

Ako sa brániť podvodníkom.

Anketa

Kniha pod stromček? Pozrite si tipy ôsmich top manažérov

Čo čítajú šéfovia Esetu, O2, Martinusu, ČSOB, Ikey a ďalších firiem.