Článok pokračuje pod video reklamou
FOTOGALÉRIA: PROFIT KLUB 20. SEPTEMBER
Hovorili sme o tom, ako sa menia trendy a najmä efektívne spôsoby riadenia firiem po nástupe nových generácií (najmä takzvaných mileniánov - tých, čo dospeli na prelome tisícročí) a ale aj vplyvom spoločenských zmien, ktoré dostali internet a rôzne jeho nástroje do popredia nášho fungovania.
Koučka a expertka na angažovanosť vo firmách Andy Profantová tvrdí, že generácia mileniánov je úplne iná ako predchádzajúce, oveľa náročnejšia. Chce totiž od života všetko - dobrú prácu, zábavu, hlbší zmysel.
Prácu a voľný čas nerozlišuje, neprekáža jej, keď sa tieto dve oblasti prelínajú. Mnohí mladší to dokonca vítajú. Lenže musia mať aj v práci pocit, že žijú svoj vlastný život. A peniaze nie sú pre nich hlavný motivátor.
To kladie nové nároky aj na manažérov. Viac si o tom môžete prečítať v článkoch Na mileniánov treba inak a Ryba smrdí od hlavy v najnovšom Profite 19, ktorý bude v predaji do 4. októbra.

Profit klub 20.9. - hostia Andy Profantová a Ján UrigaZdroj: Vladimír Kampf / Profit 2016
Náš druhý hosť, senior manažér PwC pre inovácie a strategické zmeny Ján Uriga, sa pozerá na nové spôsoby manažmentu zo širšieho hľadiska. Jeho osobnou témou sú slobodné firmy, holakracia (o ktorých sme písali v augustovom Profite) a Blue Ocean Leadership (k tomu sa ešte dostaneme v jednom z budúcich Profitov).
Všetky tieto prístupy nahrávajú do nôty tým, ktorí vedia s mileniánmi a ešte mladšími generáciami pracovať, alebo sami do nich patria.
Vyznávajú totiž viac lineárny než hierarchický manažment, tímovú a projektovú prácu povyšujú nad direktívne riadenie a mikromanažment. Mnohé klasicky riadené firmy sa musia rýchlo prispôsobiť. Naši hostia v diskusii PROFIT klubu naznačili aj viacero spôsobov, ako. Záznam z diskusie si môžete pozrieť cez video kanál magazínu Profit.