MNÍCHOV. BMW profituje z prudkého rastu dopytu v Európe a Číne. Predaj koncernu v septembri stúpol o vyše 10 %. Informovala o tom agentúra DPA.
Koncern v septembri predal 238-tisíc vozidiel značiek BMW, Mini a Rolls-Royce, čo bolo o 10,5 % viac než v rovnakom mesiaci vlani.
Motorom odbytu boli športovo-úžitkové vozidlá (SUV) modelových radov od X1 po X5. Vzrástol tiež záujem o elektrifikované modely, uviedol šéf predaja Ian Robertson.
Aj vďaka rekordnému predaju v septembri odbyt koncernu za prvých 9 mesiacov 2016 medziročne vzrástol o 6,2 % na 1,747 milióna áut.
"Dopyt po našich prémiových modeloch rastie po celom svete a vo všetkých segmentoch," povedal Robertson. "Hlavnú pozornosť naďalej venujeme ziskovosti," dodal.
Brzdou zostávajú USA, kde v septembri predaj klesol o 5 % na 29-tisíc vozidiel. V Európe odbyt vzrástol o vyše 12 % na 121-tisíc áut a v Číne vyskočil o 19,6 % na 49-tisíc automobilov.