Začiatkom roku 1965 prišla do vtedajšieho pražského Ústavu lekárskej kozmetiky mamička s dcérou, ktorá trpela dermatologickým defektom na tvári.
Neliečiteľný problém sa v ústave rozhodli vyriešiť jeho optickým skrytím. Vyslali svoju najskúsenejšiu kozmetičku Olgu Knoblochovú do filmových štúdií na Barrandove, kde mali najlepšie skúsenosti s krycími prípravkami.
Po niekoľkých mesiacoch sa dievčatko dočkalo doslova zázraku. Na jar 1965 po prvý raz videla v zrkadle svoju tvár bez jedinej chybičky.
Prvý bol mejkap značky Dermacol, ale hneď v roku 1966 vznikla aj firma s rovnakým názvom, ktorá sídlila v Prahe na Barrandove. Pri začiatkoch Dermacolu bol aj Vlastimil Boublík, barrandovský expert na vývoj líčidiel.
Postupne sa portfólio značky rozšírilo o telové mlieka, očné tiene, linky na oči, maskary a iné produkty. Už počas socializmu ich vyvážali do východného Nemecka, ale aj inde prostredníctvom Chemapolu (podnik zahraničného obchodu – pozn. Profit).
Smerom do Ameriky
Československá kozmetika napokon dobyla aj Hollywood. Môžu za to švajčiarsky producent a jeho manželka, ktorí v roku 1969 navštívili pražský Barrandov.
Tam im O. Knoblochová predviedla, že i takzvané starecké škvrny, ktoré už obaja v pokročilom veku mali, sa dajú ľahko zakryť. Z Barrandova si odviezli dve kompletné súpravy kozmetiky do Hollywoodu.