Online značka rakúskej skupiny Raiffeisen štartovala koncom roka 2010 testovaním obchodného modelu na Slovensku, až neskôr boli naplánované trhy v Česku a Poľsku.
Hoci avizovala „top úroky“, nechcela viesť cenovú vojnu s konkurenciou. „Nechceme podliezať ceny mBank, pretože potom tomu už ľudia neveria,“ zaznelo vtedy na tlačovej besede.
Samotná banka Zuno v súčasnosti tvrdí, že dôvodom odchodu z trhu je materská Raiffeisen, ktorá poskytuje bankové služby pod viacerými značkami, a preto chce podnikateľskú štruktúru zjednodušiť.
Zuno však bolo dlho na predaj, ale vhodný záujemca sa nenašiel. To naznačuje, že dôvodom ukončenia činnosti je ekonomická neudržateľnosť modelu.
Slovenských klientov preberie sesterská Tatra banka. Vydané platobné karty ostávajú v platnosti a úvery musia klienti ďalej splácať.
Autor: šk