BRATISLAVA, PURCHASE. Potravinová spoločnosť PepciCo oznámila, že do roku 2025 zníži počet kalórií vo svojich nápojoch na sto a menej.
Týkať sa to má až dvoch tretín nápojov spoločnosti. V súčasnosti má také množstvo kalórií menej ako 40 percent nápojov.
Nižšie množstvo kalórií súvisí so znížením množstva použitého cukru pri výrobe nápojov.
Spoločnosť tvrdí, že za tento krok môžu nové návyky spotrebiteľov, ale aj nové výživové odporúčania Svetovej zdravotníckej organizácie. Informoval o tom web money.cnn.com.
Spotrebitelia sa podľa Pepsi začali o to, čo majú v nápojoch, viac zaujímať. A tak nápoje plné cukru už nie sú pre nich atraktívne, zároveň ľuďom začalo viac záležať na tom, čo v ich nápojoch v skutočnosti je.
Pepsi sa tak snaží na tieto zmeny v stravovacích návykoch zákazníkov zorientovať a prispôsobiť sa im.
Okrem záväzku, že v nápojoch od Pepsi bude menej kalórií, sľubuje spoločnosť aj nižšie množstvo nasýtených tukov a sodíka vo väčšine svojich produktov.
Ku všetkým vylepšeniam týkajúcim sa jedla a nápojov pridáva spoločnosť ešte jeden sľub. Do roku 2030 chce znížiť emisie skleníkových plynov o 20 percent.