BRATISLAVA. Ľudí už zľavy v obchodoch nelákajú tak ako kedysi. Reťazce musia vymýšľať iné spôsoby, ako by ich nalákali na nákupy. „Zákazníci sa už prejedli zliav, nevnímajú to tak intenzívne, ako by si to obchody predstavovali,“ hovorí analytik agentúry na prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský.
Tvrdí, že ak chce byť predajca úspešný, musí urobiť niečo viac. Podľa neho veľké reťazce pochopili, že ak sa chcú odlíšiť, musia investovať najmä do imidžu.
„Ľudia sú často prekvapení, keď pri nápaditých kyticiach dostanú aj niečo neočakávané a milo prekvapujúce,“ hovorí Beáta Bačinská zo spoločnosti BB design, ktorá sa zaoberá najmä kvetinovou výzdobou exteriérov aj interiérov v reštauráciách či obchodoch.
Zároveň však dodáva, že dôležité je aj rozmiestnenie tovarov v predajniach. Preto nedávno niektoré svoje predajne vynovili tak, aby bolo rozmiestnenie produktov prehľadnejšie a aby zákazníci našli rýchlo to, čo hľadajú.
Obchody "šité na mieru"
Aj veľké reťazce pochopili svetové trendy a začali realizovať zmeny. Veľké vynovenia robil napríklad Lidl, ktorý tento rok do modernizácie predajní a výstavby pekární investoval viac ako desať miliónov eur.