PARÍŽ. Francúzsky obchodný reťazec Carrefour oznámil za 3. kvartál rast tržieb, pričom výsledkami prekonal očakávania trhov. Dopomohla mu k tomu najmä stabilizácia tržieb na domácom trhu a rast tržieb v regióne Južnej Ameriky.
Priaznivé výsledky však čiastočne naštrbil fakt, že na citlivom čínskom trhu tržby klesli, čo ukazuje, že pre zahraničné reťazce je aj naďalej náročné presadiť sa na trhu najväčšej ázijskej ekonomiky. Informoval o tom britský denník The Financial Times.
Druhý najväčší maloobchodný reťazec na svete uviedol, že v 3. štvrťroku dosiahol tržby z obchodov otvorených viac než rok bez započítania pohonných látok na úrovni 21,78 miliardy eur. Prekonal tak odhady ekonómov, ktorí počítali s tržbami v hodnote 21,7 miliardy eur.
Veľkou mierou k tomu prispeli výsledky vo Francúzsku, ktorého trh sa na celkových tržbách spoločnosti podieľa takmer polovicou. Vzrástli o 1,2 % na 10,17 miliardy eur, zatiaľ čo analytici očakávali ich zvýšenie len o 0,5 %.
Zvýšili sa aj tržby z obchodov otvorených viac než rok v zahraničí. Dosiahli 11,61 miliardy eur, čo medziročne predstavuje rast o 4,5 %. Najvýraznejšie vzrástli v Južnej Amerike, kde ich potiahol najmä dopyt v Brazílii. Napriek ekonomickým problémom tejto krajiny sa tam tržby spoločnosti Carrefour zvýšili o 14,2 %.
Iným príbehom je ale Ázia, kde tržby z obchodov otvorených viac než rok klesli v 3. kvartáli medziročne o 5 %. Podpísal sa pod to najmä vývoj v Číne. Tam spomínané tržby zaznamenali pokles o 7,8 %.
Aj napriek tomu ale tento rozsah poklesu znamená pre Carrefour čiastočné zlepšenie, keďže za celých deväť mesiacov klesli jeho tržby v Číne medziročne o 8,2 %.