PRAHA. Potravinárskej spoločnosti Hamé sa tento rok podarilo preraziť na čínskom trhu. Džemy, kečupy a najmä detskú výživu môžu tamojší zákazníci nakupovať na portáloch, ktoré spadajú do skupiny Alibaba.
A pokiaľ sa Českej republike podarí získať certifikát na dovoz mäsa, začne Hamé predávať do Číny aj mäsové výrobky, informoval český web ihned.cz.
Na východe sa darí
„Mohli by sme ísť do Číny aj s mäsom z Ruska, ale Číňania by chceli radšej české mäso. Máme plno výrobkov, a to aj prémiových, o ktoré majú naši distribútori záujem, ale zatiaľ ich nemôžeme doviesť,“ vysvetľuje Martin Štrupl, generálny riaditeľ skupiny Hamé.
Čína tvorí zatiaľ len jedno percento z celkových tržieb. Podľa Štrupla však má mnohonásobne väčší potenciál. Hamé cíti veľkú príležitosť aj v Rumunsku, kde sa mu darí s detskou výživou.
„U nás sú matky dostatočne vzdelané v oblasti stravovania detí, ale napríklad v Rumunsku je to iné a my to môžeme tamojšie ženy naučiť,“ vysvetľuje riaditeľ.
Peniaze nalejú aj k nám
Okrem Číny plánuje Hamé investovať aj do svojich závodov na Slovensku a v Rusku. V Česku napríklad firma stavila na kútiky v obchodoch, ktoré vystavujú len tovar tejto značky.
Tržby spoločnosti sa minulý rok prvýkrát dostali cez šesť miliárd korún, čo je asi 222 miliónov eur. Je to o osem percent viac než v roku 2014. K výsledkom pomohla rastúca obľúbenosť hotových jedál, nátierok, zeleniny a detskej výživy.
Polovicu obratu spoločnosti tvorí predaj do zahraničia. Skupina má sedem výrobných závodov v Česku a tri v Rumunsku, na Slovensku a v Rusku. Práve do nich by malo v budúcom roku prísť najviac peňazí.
Na zvýšenie kapacity prešovskej továrne by malo ísť asi osem miliónov korún na zvýšenie kapacity, čo je skoro 300-tisíc eur.