SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Elektromobilmi sa chce Volkswagen dostať zo škandálu

Podľa vedúceho stratéga automobilky budú onedlho elektroautá lacnejšie ako súčasné vozidlá s benzínovým motorom.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR)

WOLFSBURG. Ofenzívou vo výrobe áut s elektrickým pohonom a novými službami v oblasti elektromobility sa chce dostať koncern Volkswagen (VW) zo škandálu dieselgate. V rozhovore pre nemecký portál manager magazin online (mmo) to uviedol Thomas Sedran, vedúci stratég najväčšieho európskeho automobilového koncernu. V jeho histórii je prvým manažérom, ktorý obsadil túto funkciu.

Promovaný ekonóm Sedran pozná automobilový priemysel najlepšie. Dve desaťročia pôsobil ako podnikový poradca nemeckých automobiliek.

SkryťVypnúť reklamu

Od novembra minulého roku vstúpil do služieb VW. V roku 2012 prešiel z poradenskej činnosti do výrobného manažmentu. Okrem iného bol aj dočasným šéfom automobilky Opel, ktorá je dcérou amerického General Motors.

Budú lacnejšie

V rozhovore pre mmo uviedol, že o sedem rokov budú elektroautá lacnejšie ako súčasné vozidlá s benzínovým motorom.

Dosiahnutie cieľa bude v koncerne VW práve jeho úlohou. Okrem toho bude musieť mať hlavný podiel na rozhodnutí o vybudovaní závodov na autobatérie.

Desaťročia rozhodovali o výrobe modelov šéfovia jednotlivých dcér koncernu. Predseda správnej rady VW určoval stratégiu smerovania celej výrobnej jednotky. Teraz sa stal jej jedinou kľúčovou osobou Thomas Sedran.

Volkswagen pozostáva z 13 dcér a stal sa oveľa komplexnejším, než bol pred pár rokmi. V nasledujúcich rokoch dôjde podľa Sedrana k hlbokým zmenám. Prechod od spaľovacích motorov k čisto elektrickému pohonu bude pre výrobcov od základu novým svetom. Na planéte je čoraz viac ľudí, ktorí chcú využívať auto len krátky čas, na pár kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

"Pre tieto výzvy teraz potrebujeme mužstvo, ktoré sa bude zaoberať tým, ako na ich zvládnutie prijať správne rozhodnutia," uviedol Sedran.

Redaktor mmo upozornil, že doteraz sa o Volkswagene veľa nehovorilo ako o priekopníkovi elektromobility.

Nedostatočná propagácia

Sedran uviedol, že VW má už pomerne široký sortiment e-áut, alebo s hybridným pohonom. Chyba mohla byť aj v tom, že sa nepropagovali dostatočne intenzívne. Elektrické motory už dostali modely Golf a up!. V koncerne sa na rozdiel od konkurencie pre ne nenavrhli nové karosérie. Batérie, ktoré sa do modelov montujú, zvyšujú ich cenu o 5000 až 10.000 eur.

Ceny áut so spaľovacími motormi však nezostanú také isté aj v nasledujúcich rokoch. Prijaté zákony tlačia na výrobcov, aby vo výfukových plynoch znižovali obsah kysličníka uhličitého. Pokles emisií je však spojený s využívaním nových a drahých technológií.

SkryťVypnúť reklamu

Na druhej strane sa ceny batérií budú znižovať. Tým sa vozidlá, ktoré budú nimi vybavené stanú pre zákazníkov príťažlivejšie.

Sedran povedal, že o výstavbe závodov na batérie sa ešte nerozhodlo. Zatiaľ nie je jasné, kto ich má stavať a prevádzkovať. Záležitosť sa teraz vo VW veľmi podrobne skúma. Potrebné základné rozhodnutie o nich sa príjme do konca tohto roku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (22. 5. 2022)
USD 1.058
AUD 1.498
CZK 24.670
JPY 135.340
CAD 1.353
GBP 0.848
HUF 382.930
PLN 4.637
CHF 1.028
SEK 10.492

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 776
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 740
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 869
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 297
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 130
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 491
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 414
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 015

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  5. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  6. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 272
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 9 305
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 8 880
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 679
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 765
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 392
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 037
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 084
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  5. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  6. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 272
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 9 305
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 8 880
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 679
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 765
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 392
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 037
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 084
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu