SME

Érsek oficiálne spustil výstavbu bratislavského obchvatu

Minister dopravy Árpád Érsek poklepal základný kameň.

Árpád Érsek.Árpád Érsek. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Výstavba obchvatu Bratislavy, ktorý má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, sa oficiálne začala.

V pondelok ju slávnostným poklepaním základného kameňa odštartoval minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) v Šamoríne.

Prečítajte si tiež: Zápchy v Bratislave budú menšie, ak sa úradníci spamätajú Čítajte 

Pomôže dochádzajúcim

"Táto cesta bude tá, ktorá nielen tu ale všade v okolí pomôže občanom, ktorí sedia skoro štyri hodiny denne v autách a rozmýšľajú, nad tým, čo ďalej. Či sa odsťahovať odtiaľto, alebo ostať tu," uviedol Érsek na tlačovej konferencii v Šamoríne.

SkryťVypnúť reklamu

Rýchlostná cesta R7 má totiž spolu s diaľnicou D4 pomôcť obyvateľom obcí okolo hlavného mesta, ktorí denne dochádzajú do Bratislavy. Odľahčiť sa má predovšetkým tranzit na ceste prvej triedy I/63.

Na trase budúcej cesty už dodávateľ stavby odštartoval archeologické prieskumné práce a s riadnou výstavbou by sa malo začať v marci budúceho roku. "Čakáme už na marec, kedy začnú v plnom rozsahu stavať cestu," avizoval Érsek.

Zástupca spoločnosti Cintra, ktorá je na čele konzorcia dodávateľov projektu, Jaime Lamela uviedol, že počas nasledujúcich týždňov budú nielen žiadať o povolenia, ale zároveň budú v každej dotknutej obci vysvetľovať harmonogram výstavby.

Prečítajte si tiež: Obchvat Bratislavy vláda schválila, iné cesty kabinet neskúmal Čítajte 

Už sú v sklze

Celý projekt má byť dokončený v októbri 2020, ale po rýchlostnej ceste R7 by mali autá začať jazdiť už v apríli 2020. Minister Érsek očakáva, že sa tieto termíny podarí splniť.

SkryťVypnúť reklamu

Momentálne už sú stavbári v miernom sklze, ale podľa šéfa rezortu dopravy sú zatiaľ schopní dodržať celkový harmonogram.

Zmluvu na obchvat Bratislavy podpísal štát s víťazným konzorciom na čele so španielskou spoločnosťou Cintra v máji tohto roku.

Firma má obchvat postaviť a prevádzkovať pri ročnej splátke štátu vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur. Obchvat má byť dokončený za vyše štyri roky (štyri roky a tri mesiace).

Fotky, Fotografie a fotogalérie

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 979
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 286
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 427
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 405
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 614
  6. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 3 807
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 663
  8. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 314
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mikuláš Dzurinda oprašuje bicykel.

Veľa majetku strana Modrí ES nemala.


Ilustračné foto

S prepravou plynu z východu na západ by mohla začať na jeseň.


SITA
Riaditeľ americkej centrálnej banky (Fed) Jerome Powell.

Banky majú dostatok zdrojov na zvládnutie rozsiahlej recesie.


TASR
Ilustračné foto

Japonsko zaznamenalo fúzie a akvizície v hodnote vyše 230 miliárd dolárov.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 42 534
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 8 899
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 764
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 097
  5. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 420
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 897
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 674
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 3 571
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu