PRAHA. Nemecká módna značka Hugo Boss v najbližších mesiacoch zásadne zmení svoj smer.
Jej nový výkonný riaditeľ Mark Langer oznámil, že chce menej podporovať predaj luxusného tovaru a dámskej módy. Namiesto toho sa chce viac zamerať na cenovo dostupnejšie oblečenie a doplnky pre mužov.
Zmena zrejme súvisí s výsledkami firmy, nakoľko bojuje s poklesom zisku a tržieb. O novom smerovaní informoval český web ihned.cz.
Koniec viacerých obchodov
„Naša snaha uspieť na trhu s luxusným tovarom sa pre náš biznis neukázala ako užitočná,“ uviedol Langer pre nemecké noviny Handelsblatt.
„Chceme sa opäť poriadne sústrediť na pánsku módu,“ dodal s tým, že firmu čakajú aj rôzne úspory.
Langer chce pozastaviť expanziu, ktorá spočívala v otváraní nových predajní. Namiesto toho chce 40 obchodov z celkového počtu 400 zatvoriť. Zo spomínaných 40 obchodov až 20 zanikne v Číne.
V najbližších rokoch tiež oseká náklady o 50 miliónov dolárov, najviac sa znížia výdaje na marketing dámskeho oblečenia. Langer sľúbil, že sa to vyše 14-tisíc zamestnancov nedotkne a že nikto nepríde o prácu.
Červené čísla
Nový šéf sa tak úplne odvracia od predošlej stratégie firmy. V posledných rokoch Hugo Boss stavil na rýchle otváranie nových predajní a na investovanie do dámskeho oblečenia.
Dámska móda, ktorej podiel na celkových tržbách predstavuje len 11 percent, však pokrýva až polovicu výdajov na marketing.
Problémy sa objavili aj v Číne, kde značka v minulosti prežívala strmý rast. Toto všetko sa odrazilo na poklese tržieb aj zisku.