Na začiatku podnikania ste skúšali rôzne veci – správcu súborov, organizér hudby, dokonca virtuálnu klávesnicu. Prečo ste si napokon vybrali CRM systémy?
Bola to náhoda. Mali sme dobré skúsenosti s technológiami Microsoftu. Boli sme špecialisti na mobilitu a ľuďom od nich sa to páčilo. A tak nám navrhli, aby sme spravili lepšiu podporu Microsoftu pre CRM riešenia.
Keby nebolo ich, robili by ste niečo úplne iné?
Ani nie. Na začiatku sme to skúšali aj s inými poskytovateľmi takýchto firemných riešení. Zo školy sme však boli naučení na nástroje Microsoftu, takže aj preto sme ich uprednostňovali.
Ako ste vo firme začínali?
Skromne. Počiatočným kapitálom‚ to boli naše našetrené peniaze, len aby sme nejaký čas vedeli prežiť bez stáleho príjmu. Dali sme si rok a povedali sme si‚ že ak to nevyjde, skúsime niečo iné. A zhruba o rok to bolo už aj na prežitie.

Aké bolo povedomie o programovaní firemných systémov na prelome milénia?
Najmä riešenia mobilných systémov boli v plienkach. Mobily boli vtedy viac-menej iba na telefonovanie, mobilné dáta sa nenosili. My sme však išli do offline systémov, ktoré by fungovali aj bez pripojenia na internet. Mali sme pocit, že táto oblasť bude napredovať.
Prvý obchod ste urobili v zahraničí.
Áno, pretože na Slovensku sa vtedy v tomto ešte nedal robiť obchod. Zaregistrovali sme sa do rôznych internetových katalógov a začali sme robiť vlastný marketing smerom von. Keďže dodávateľov internetového softvéru bolo veľmi málo a boli sme jedni z prvých, tak sa nám celkom darilo. Vznikal dopyt a ponuka ešte nebola veľmi veľká, takže pomerne mnoho ľudí sa k nám dostalo a zakúpilo si náš softvér.
Vyvinuli sme ho ako „škatuľu“, to znamená, že si ho každý vedel z našej stránky stiahnuť a nainštalovať. Utvorili sme si k tomu internetový obchod, kde zákazník mohol zaplatiť kreditnou kartou a my sme mu dodali plnú verziu softvéru, ktorú si nainštaloval a začal používať. To bol celý obchodný vzťah.