Som konateľom stredne veľkej firmy, do 50 zamestnancov, a dochádzku zatiaľ riešime manuálnou evidenciou. Ako túto časť riadenia zefektívniť?
Žijeme digitálnu dobu, preto rozhodne odporúčam formu elektronickej dochádzky. Pri výbere konkrétneho produktu treba zvážiť, či je potrebné riešiť iba zákonom stanovenú dochádzku alebo aj iné systémové možnosti, napríklad koľko ľudí je v ktorej budove (pre potreby BOZP), žiadanky absencií, ich schvaľovacie procesy atď.
Odporúčam zvoliť cestu cloudového riešenia, ktoré dokáže obhospodáriť z jedného miesta niekoľko spoločností súčasne. Tento spôsob dokáže optimalizovať náklady. Navyše virtuálne úložisko dát nezaťaží interné IT oddelenie vo firme.
Výhodou tohto systému je tiež fakt, že základný modul je zadarmo. Platené sú iba moduly pokročilej logistiky a rôznych nadstavbových procesov. To znamená, že menším firmám odpadá problém s licenčnými poplatkami.
Pri výbere systému rozhoduje používateľská jednoduchosť riešenia, minimalizácia administratívy a spravovania systému. Tiež flexibilita vo využití špecifických funkčností podľa potrieb firmy a v neposlednom rade možnosť optimalizácie nákladov.
Janka Švorcová, Pantheon Technologies