SAN FRANCISCO, NEW YORK. Americkej internetovej spoločnosti Facebook sa mimoriadne darí. V treťom štvrťroku zvýšila medziročne zisk z 891 miliónov dolárov na 2,37 miliardy.

Celkové tržby vďaka rastúcim príjmom z reklamy v mobilných zariadeniach vzrástli o viac ako 50 percent na 7,01 miliardy dolárov. Prekonali tak očakávania analytikov, ktorí ich odhadovali na 6,92 miliardy dolárov.
Facebooku rástli nielen tržby, ale aj počet používateľov, ktorí internetovú sieť využili aspoň raz mesačne. V septembri sa počet ľudí vyšplhal na 1,79 miliardy, čo je nárast o 16 percent. Prostredníctvom mobilov či tabletov sa k tejto sieti pripája viac než 90 percent používateľov.

Podiel inzercie sa na mobilných zariadeniach sa zvýšil na 84 percent z 78. Analytici podľa českých Hospodářskych novín však očakávajú, že Facebook bude budúci rok čeliť nedostatku miesta pre reklamu.
Facebook sa snaží rozširovať svoje služby o nové prvky. V októbri napríklad spustila novú služby, ktorá sa zameriava na predaj rôzneho tovaru medzi používateľmi. Spoločnosť kladie čoraz väčší dôraz na video, aby lepšie konkurovala sieti Youtube.
„Naďalej pokračujeme v stratégii presadzovať v našich aplikáciách video,“ povedal šéf firmy Mark Zuckerberg s tým, že Facebook sa bude držať trendov. Pre Facebokk videá predstavujú väčšie zisky z televíznej reklamy.
V treťom štvrťroku sa darilo i menšej sociálnej sieti - spoločnosti Twitter. Jeho príjmy predstavovali 616 miliónov dolárov, čo je medziročný nárast o osem percent.

Len príjmy z reklamy dosiahli sumu 545 miliónov dolárov, z mobilov príjmy dosahovali 90 percent z celkového počtu. Rástol aj počet mesačných užívateľov. Z 313 miliónov ľudí dosiahol 317 miliónov užívateľov.