SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Stavia bratislavský obchvat, môže rozšíriť aj D1. Teraz bez súťaže

Konzorcium okolo Cintry postaví do roku 2020 v okolí Bratislavy približne 60 kilometrov autostrád. Štát mu bude platiť 56,72 milióna eur ročne.

Odpočívadlo Triblavina.Odpočívadlo Triblavina. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. K rozšíreniu približne dvojkilometrového úseku diaľnice D1 medzi Vajnormi a budúcou križovatkou Triblavina by sa mohla dostať firma, ktorá cez PPP projekt stavia bratislavský diaľničný obchvat.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ministerstvo dopravy podľa informácií denníka SME už rokuje s konzorciom okolo spoločnosti Cintra, jeho súčasťou je aj stavebná spoločnosť Porr. Konzorcium postaví približne 60 kilometrov autostrád v okolí Bratislavy do roku 2020. Po dokončení jej štát bude ročne platiť 56,72 milióna eur. Celkovo za to po tridsiatich rokoch zaplatí 1,7 miliardy eur.

SkryťVypnúť reklamu

O konkrétnych krokoch však ministerstvo dopravy ešte nerozhodlo. S výstavbou bratislavského diaľničného obchvatu sa začalo len koncom októbra a rokovania sú iba na začiatku.

„Je tu aj možnosť využiť lacné peniaze na svetových finančných trhoch a získať tak pre štát výhodnú cenu a ušetriť peniaze z rozpočtu, ktoré bude možné rýchlo použiť na iné stavby na Slovensku,“ opísalo jednu z výhod ministerstvo dopravy.

Stovky miliónov eur

Stavbári okolo spoločnosti Cintra začnú stavať najprv rýchlostnú cestu R7 od Dunajskej Stredy, následne budú stavať aj úsek diaľnice D4 od Jaroviec po Raču. Jej súčasťou bude aj veľká križovatka diaľnice D4 a diaľnicou D1, ktorá ide od Bratislavy na Trnavu.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (9. 2. 2023)
USD 1.074
AUD 1.542
CZK 23.782
JPY 140.810
CAD 1.439
GBP 0.888
HUF 388.730
PLN 4.739
CHF 0.988
SEK 11.342

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  5. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  6. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  7. Na bezpečnom internete záleží
  8. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 568
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 045
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 576
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 383
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 757
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 711
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 649
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 292

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 099
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 865
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 638
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 632
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 613
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 493
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 538
  8. Ladislav Halász: Selektívne križiacke ťaženie pána Moňoka 2 299
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Poisťovňa NN

Od dôchodkovej spoločnosti čoskoro dostanete výpis, ktorý by ste si mali otvoriť.


3. feb
Kečupy v Bille

Pozrite si veľké porovnanie cien privátnych a značkových produktov.


16 h
Privátne značky tvoria čoraz väčšiu časť sortimentu na pultoch slovenských predajní.

Podiel privátnych značiek obchodných reťazcov rastie, pre výrobcov to má výhody aj nevýhody.


16 h
Dočasná autobusová stanica v Bratislave.

O parcely v lukratívnych lokalitách môže byť veľký záujem.


7. feb

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 099
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 865
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 638
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 632
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 613
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 493
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 538
  8. Ladislav Halász: Selektívne križiacke ťaženie pána Moňoka 2 299
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu