Daniel Kojnok v projekte Likehorse priniesol koncepčne nový nápad, bol to moped s hmotnosťou bicykla. Technologicky bol tak zvládnutý, že nepotreboval pedále. Projekt však komerčne nevyšiel.
„Nepovažujem to však za neúspech, lebo sa mi podarilo s relatívne malými obeťami získať mnoho skúseností, veľa som sa naučil. Práve na týchto skúsenostiach staviame ďalej,“ hovorí Daniel.
Zároveň vysvetľuje, prečo používa už množné číslo. Ich tím teraz tvorí Daniel st. (48) a Daniel ml. (18) s ďalšími dvoma spolupracovníkmi.

Zrejme to bude iná, podľa neho určite lepšia verzia. Nateraz venujú najviac času projektu zámky FutuPilot, ktorá rieši globálny bike sharing – požičiavanie mestských bicyklov. Základom je hardvér‚ teda zámka na bicykel, ktorá zatiaľ existuje ako vývojový polotovar.
„Testujeme napríklad jej pripojenie cez bluetooth a elektromechanické časti zariadenia,“ vysvetľuje otec Daniel. Softvér tvorí mobilná aplikácia, ktorá sa bude zadarmo sťahovať a bude celý systém obsluhovať.
“Máme stále na mysli, aby to bol lacný produkt, ktorý umožní slobodne podnikať v bike sharingu aj študentovi v Indii či Afrike.
„
Inšpirácia z Indie
„Popri projekte elektrobicykla Likehorse sme súčasne pracovali na menších úlohách, napríklad na inteligentnom zvončeku pre bicykel Likebell. Pomerne veľa úsilia sme dali do marketingu a získali sme slušnú odozvu,“ hovorí syn.
Ozval sa im napríklad indický podnikateľ, ktorý chcel doma riešiť bike sharing. „Oslovil nás so žiadosťou, či by sme mu náš zvonček s alarmom nevložili do zámky na bicykel. Podobná idea vznikla už pri konštrukcii bicykla Likehorse, ale vtedy sme ju nerozvíjali. Teraz sme sa tým začali podrobnejšie zaoberať a objavili sme dieru na trhu. Máme stále na mysli, že to má byť lacný produkt, ktorý umožní slobodne podnikať v bike sharingu aj študentovi v Indii alebo Afrike,“ vysvetľuje otec.
“Marketing je naozaj dôležitý, lebo keď niečo vymyslíte, ale leží vám to v kuchyni na stole a nikto o tom nevie, tak je celá snaha nanič.
„
Indický podnikateľ sa o myšlienke dozvedel najmä vďaka aktívnemu marketingu na sociálnych sieťach. Ozvali sa aj ďalší záujemcovia. Osemnásťročný Daniel vie‚ že marketing je naozaj dôležitý, lebo keď niečo vymyslíte, no leží vám to v kuchyni na stole a nikto o tom nevie, tak je celá snaha nanič.