Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky
OTCOVIA A SYNOVIA

Slováci vyvíjajú inováciu, ktorá aj vo svete uľahčí podnikanie v bikesharingu

O študentovi Danielovi Kojnokovi už Profit písal pred zhruba dvoma rokmi. Mal vtedy šestnásť rokov a postavil netradičný elektrobicykel Likehorse. Dnes spolu s otcom rozvíja nový nápad, ktorý je biznisovo pevnejšie podkutý.

Daniel Kojnok mladší a Daniel Kojnok starší. Daniel Kojnok mladší a Daniel Kojnok starší. (Zdroj: Archív D. Kojnoka)

Daniel Kojnok v projekte Likehorse priniesol koncepčne nový nápad, bol to moped s hmotnosťou bicykla. Technologicky bol tak zvládnutý, že nepotreboval pedále. Projekt však komerčne nevyšiel.

„Nepovažujem to však za neúspech, lebo sa mi podarilo s relatívne malými obeťami získať mnoho skúseností, veľa som sa naučil. Práve na týchto skúsenostiach staviame ďalej,“ hovorí Daniel.

Zároveň vysvetľuje, prečo používa už množné číslo. Ich tím teraz tvorí Daniel st. (48) a Daniel ml. (18) s ďalšími dvoma spolupracovníkmi.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Tiché kopytá, poriadne hlučná myšlienka Čítajte 

Zrejme to bude iná, podľa neho určite lepšia verzia. Nateraz venujú najviac času projektu zámky FutuPilot, ktorá rieši globálny bike sharing – požičiavanie mestských bicyklov. Základom je hardvér‚ teda zámka na bicykel, ktorá zatiaľ existuje ako vývojový polotovar.

„Testujeme napríklad jej pripojenie cez bluetooth a elektromechanické časti zariadenia,“ vysvetľuje otec Daniel. Softvér tvorí mobilná aplikácia, ktorá sa bude zadarmo sťahovať a bude celý systém obsluhovať.

Máme stále na mysli, aby to bol lacný produkt, ktorý umožní slobodne podnikať v bike sharingu aj študentovi v Indii či Afrike.

Daniel Kojnok st. (48)

Inšpirácia z Indie

„Popri projekte elektrobicykla Likehorse sme súčasne pracovali na menších úlohách, napríklad na inteligentnom zvončeku pre bicykel Likebell. Pomerne veľa úsilia sme dali do marketingu a získali sme slušnú odozvu,“ hovorí syn.

Ozval sa im napríklad indický podnikateľ, ktorý chcel doma riešiť bike sharing. „Oslovil nás so žiadosťou, či by sme mu náš zvonček s alarmom nevložili do zámky na bicykel. Podobná idea vznikla už pri konštrukcii bicykla Likehorse, ale vtedy sme ju nerozvíjali. Teraz sme sa tým začali podrobnejšie zaoberať a objavili sme dieru na trhu. Máme stále na mysli, že to má byť lacný produkt, ktorý umožní slobodne podnikať v bike sharingu aj študentovi v Indii alebo Afrike,“ vysvetľuje otec.

SkryťVypnúť reklamu

Marketing je naozaj dôležitý, lebo keď niečo vymyslíte, ale leží vám to v kuchyni na stole a nikto o tom nevie, tak je celá snaha nanič.

Daniel Kojnok ml. (18)

Indický podnikateľ sa o myšlienke dozvedel najmä vďaka aktívnemu marketingu na sociálnych sieťach. Ozvali sa aj ďalší záujemcovia. Osemnásťročný Daniel vie‚ že marketing je naozaj dôležitý, lebo keď niečo vymyslíte, no leží vám to v kuchyni na stole a nikto o tom nevie, tak je celá snaha nanič.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4R8R na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4R8R na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 828
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 273
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 005
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 452
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 005
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 952
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 385
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 266
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 124
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 000
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Otcovia a synovia v biznise

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

14 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

4 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan