LONDÝN. Zákazníci britskej finančnej spoločnosti Tesco Bank sa stali terčom útoku kybernetických podvodníkov, ktorým sa podarilo presunúť peniaze zo zhruba 20-tisíc účtov.
Informovala o tom dnes firma, ktorá je bankovou divíziou najväčšieho britského maloobchodného reťazca Tesco. Sľúbila, že vzniknuté finančné straty zákazníkom nahradí.
Tesco Bank spravuje zhruba 136-tisíc bežných účtov. Firma v reakcii na útok zastavila všetky internetové transakcie, zákazníci však môžu ďalej používať platobné karty k nákupom aj na výber hotovosti.
"Všetky finančné straty plynúce z týchto podvodných aktivít prevezme banka," uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Benny Higgins. "Zákazníkom nehrozí žiadne finančné riziko," dodal.
Podľa Higginsa firma počas víkendu zaznamenala podozrivé aktivity u približne 40-tisíc účtov, peniaze sa útočníkom podarilo previesť zo zhruba polovice z nich. "Domnievame sa, že sumy, ktoré zmizli, sú relatívne nízke, stále na tom ale pracujeme," uviedol Higgins.
Celkové náklady na odškodnenie zákazníkov budú podľa Higginsa predstavovať čiastku "veľkú", ale nie "obrovskú". Agentúra Reuters však upozorňuje, že aj v prípade obmedzených finančných dopadov hrozí spoločnosti Tesco Bank výrazné poškodenie povesti.