BRATISLAVA. Znovu zavedené InterCity (IC) vlaky by mali byť už v prvom roku v prevádzkovom zisku. Taká je ambícia štátneho dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), ktorá IC vlaky od 11. decembra ani nie po roku od ich zrušenia vracia späť na slovenské koľajnice.
"Čo sa týka hospodárskeho výsledku, predpokladáme, že v dohľade troch - štyroch rokov budú čierne čísla na produkt ako taký," odhadol na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.

Vlajková loď
IC vlaky považuje za vlajkovú loď dopravcu, nové vlaky by mali byť podľa jeho slov najrýchlejším spojením Bratislavy a Košíc. Trasu z hlavného mesta na východ Slovenska by mali zvládnuť za 4 hodiny a 42 minút.
"Čas je ten najväčší ťahák," vyzdvihol Hlubocký. Práve na rýchle spojenie východu a západu krajiny chce ZSSK prilákať cestujúcich do vozňov IC vlakov.
Vlaky budú v obidvoch smeroch medzi Bratislavou a Košicami zastavovať v staniciach Trnava, Žilina, Poprad a Kysak. Aj napriek výzvam niektorých predstaviteľov miest, aby zastavovali aj v ďalších staniciach, dopravca momentálne o doplnení zastávok neuvažuje.

Päť vagónov
Od 11. decembra, čiže od pravidelnej úpravy cestovných poriadkov vlakov, tak budú po slovenských koľajniciach denne premávať dva páry IC vlakov. Z Bratislavy budú štartovať o 9.47 h a 15.47 h. Opačným smerom pôjdu z Košíc v pondelky až soboty o 7.31 h a 15.31 h a v nedele o 9.31 h a o 15.31 h.
Obnovené IC vlaky však budú premávať len s piatimi vagónmi. "Myslíme si, že na úvod a na štart do tohto segmentu je to optimálne," odôvodnil riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček. Dopravca bude vlaky prevádzkovať bez dotácie od štátu, preto v nich bude platiť osobitný cenník. To znamená, že bezplatná doprava sa v nich nebude dať uplatniť.
IC vlaky prestali na Slovensku jazdiť v januári tohto roku. Rozhodol tak bývalý minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). Dôvodom bola stratovosť týchto vlakov.