SME

Tisíc eur je psychologická hranica, vraví zakladateľ sociálnej siete pre milionárov

Sociálna sieť Rich Kids nie je pre každého. Používať ju môže iba ten, čo má na tisíceurové mesačné členské, pozerať sa ale môže každý, hovorí spoluzakladateľ siete JURAJ IVAN.

Juraj Ivan, spoluzakladateľ sociálnej siete pre milionárov.Juraj Ivan, spoluzakladateľ sociálnej siete pre milionárov. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

Pred štyrmi rokmi to bol iba nápad. Sociálna sieť Rich Kids určená najmä pre miliónárov nadobudla reálne kontúry začiatkom októbra tohto roka. Za jej ideou stoja piati Slováci.

Krátko po spustení sa aplikácia dočkala najmä kritiky, ľudia ju označili za kontroverznú, nechutnú a nemorálnu. Ak totiž nemáte tisíc eur na zaplatenie mesačného členského, Rich Kids nie je pre vás.

V súčasnosti má Rich Kids niekoľko členov a tisíce ľudí, ktorí ich sledujú. Spoluzakladateľ JURAJ IVAN vraví, že ak by sieť vymyslel niekto iný, sám by sa na nej neregistroval.

SkryťVypnúť reklamu

Ako ste sa dostali k myšlienke založiť sociálnu sieť pre bohatých?

“Náhodou som narazil na blog nazývaný Rich Kids of Instagram. Zaujalo ma, že existuje určitá skupina bohatých ľudí, ktorá sa rada predvádza, no neexistuje sociálna sieť vytvorená špeciálne pre nich. Napadlo mi, že by bolo fajn niečo také vytvoriť, a začal som uvažovať, ako tých ľudí vyselektovať, teda rozdeliť na tých, ktorí sú bohatí, a tých, ktorí bohatí nie sú. Tak som sa dopracoval k mesačnému poplatku, ktorý je pre bohatého zanedbateľný, a pre bežného človeka vysoký. To však neznamená, že bohatí sú ochotní zaplatiť takú vysokú sumu za hocičo. Služba musí mať pre nich hodnotu a dávať im zmysel. A to je to o čo sa s Rich Kids snažíme.”

Teda vy ste nadobudli pocit, že by toto ľudí mohlo zaujímať a že to bohatí potrebujú?

SkryťVypnúť reklamu

“Na blogu Rich kids of Instagram, ktorý funguje dodnes, stále pribudajú nové fotky. Alebo si stačí vyhľadať hashtag #rkoi (Rich Kids of Instagram, pozn. red.) na Instagrame. Tam môžete vidieť, že takýchto ľudí je naozaj veľa. Netvrdíme, že každý boháč má chuť deliť sa o svoje súkromie online, no vždy existuje skupina ľudí, ktorá sa ukazovať chce, a na tú sa zameriavame. Ľuďom ponúkame možnosť kúpiť si to, čo by inde

Ak ste si už status kúpili, je jedno, či budete ukazovať napríklad svojho psa na gauči, alebo jedlo.

nedostali. Pozornosť od ľudí, ktorí by ich na preplnených sociálnych sieťach nikdy nenašli. Dlho nikto s takýmto nápadom neprišiel. Pritom ľudia majú záujem o takýto obsah, niektorí to robia pre vlastnú motiváciu, iní preto, aby videli, ako bohatí ľudia žijú. Príkladom môžu byť všeky tie televízne reality šou zamerané na bohatých či slávnych ľudí. Najpredávanejšie noviny sú na celom svete bulvárne noviny. Ľudí ten typ obsahu jednoducho zaujíma a my im ho prinášame v novej forme.”

SkryťVypnúť reklamu

Môžu mať ľudia na Rich Kids viac sledovateľov než na Instagrame?

“Áno, máme členov, ktorí už teraz majú na Rich Kids viac sledovateľov ako na Instagrame. Ak si vezmeme všetky súčasné sociálne siete či služby pre bohatých, tak prebiehajú v uzavretej sfére. To znamená, bohatí ľudia sú oddelení od ostatných a nikto iný nevidí dnu. My sme urobili presný opak - vybrali sme bohatých ľudí, ktorí sa delia o obsah, no pozerať sa môže hocikto. To je veľmi dôležité pre obe skupiny. Bohatí to dávajú na Instagram preto, lebo chcú, aby to ľudia videli, a nie preto, aby si to posielali medzi sebou. To pre nich nie je zaujímavé. Vždy sa totiž nájde niekto, kto je bohatší než vy a má niečo lepšie ako vy. To by ste potom neukázali takmer nič.”

Fungujete na princípe sociálnej siete, máte aj aplikáciu, ktorú ste spustili na Apple v októbri. Na aplikáciu sa krátko po spustení zosypala kritika, vraj je nechutná a hlúpa.

SkryťVypnúť reklamu

“Je normálne, že máte hejterov. Ľudia sú väčšinou takí, že ak na niečo nemajú alebo závidia, tak kritizujú. Navyše, z našej strany sme chceli kontroverznosť ešte zdôrazniť, aby sme sa dostali do povedomia ľudí. Teraz, mesiac po spustení, sme to trochu zjemnili. Bolo vlastne jedno, čo Rich Kids je a ako funguje, ľudia kritizovali už len samotnú myšlienku. No dostali sme aj kladné reakcie, ohlasy boli naozaj rôzne. Áno, väčšinou šlo o negatívne ohlasy, čo však vychádza z bežného ľudského zakomplexovaného správania. Je to relatívne, ľudia sú rôzni. Netreba to veľmi prežívať.”

Prečítajte si tiež: Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák Čítajte 

Vás to priamo ovplyvnilo, niekoľko dní po spustení vám Apple aplikáciu stiahol z ponuky.

“Áno, ale kritika nebola celkom dôvod stiahnutia. Kedysi bola v App Store aplikácia, ktorú ste si kúpili za tisíc dolárov, a jediné, čo robila, bolo, že zobrazovala obrázok diamantu. Bola to hlúposť, no našli sa ľudia, ktorí si to naozaj kúpili, pretože boli zvedaví a potom žalovali Apple. Apple aplikáciu zrušil a odvtedy nechce mať v App Store aplikáciu, ktorá je drahá. Naša aplikácia pre iPhone síce bola zadarmo, no v médiách sa objavovali titulky ako tisícdolárová aplikácia a podobne. To sa Apple nepáčilo a aplikáciu z App Store stiahol.”

SkryťVypnúť reklamu

Ktoré médiá máte na mysli?

“Písali o nás médiá po celom svete, referencie na Rich Kids sme našli na vyše 150 web stránkach. Hovorili o tom aj blogeri či YouTube vlogeri, ktorí majú milióny sledovateľov.”

Vďaka tomu ste vzbudili celosvetový záujem.

“Osobne som si to uvedomil až vtedy, keď som pozeral vlog jedného youtubera, ktorého sledujem, a zrazu sa rozhovoril o Rich Kids. Pozeral som na to a hovorím si wau. Pritom jediné médium, ktoré sme pred spustením oslovili, bol britský Daily Mail.”

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4RP3 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Sociálne siete

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (9. 5. 2025)
USD 1.130
AUD 1.761
CZK 24.924
JPY 163.450
CAD 1.569
GBP 0.848
HUF 405.430
PLN 4.270
CHF 0.933
SEK 10.903

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  8. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  1. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  2. Zlatý sen vo vzduchu
  3. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  4. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  5. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  6. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  8. Zvieratá presne vedia, aké bude počasie
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 104
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 231
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 047
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 749
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 624
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 824
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 177
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 620
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 36 674
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 622
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 771
  4. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 334
  5. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 962
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 720
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 965
  8. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 5 969
  1. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  2. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  3. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  4. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
  5. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
  6. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať?
  7. Tupou Ceruzou: Zámočky
  8. Věra Tepličková: K. J. Erben: Vodník (úryvok z českej balady so šťastným slovenským koncom)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Kanada v reakcii na Trumpove clá okamžite zaviedla odvetné opatrenia na americké výrobky.

Súbežne sa výrazne zvýšili náklady na prácu.


TASR
Britský premiér Keir Starmer.

Británia by mala nakupovať viac mäsa.


TASR 1
Ilustračné foto

Automobilky by mali možnosť splniť si svoje povinnosti.


TASR
Americký prezident Donald Trump počas ohlasovania ciel na dovoz automobilov.

Rozhovory sa týkajú dovozu tovarov z USA v hodnote 95 miliárd eur.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 36 674
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 622
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 771
  4. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 334
  5. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 962
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 720
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 965
  8. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 5 969
  1. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  2. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  3. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  4. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
  5. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
  6. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať?
  7. Tupou Ceruzou: Zámočky
  8. Věra Tepličková: K. J. Erben: Vodník (úryvok z českej balady so šťastným slovenským koncom)
SkryťZatvoriť reklamu