SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Veriteľom piešťanského letiska je aj Vladimír Poór

Informáciu zistil počas poslaneckého prieskumu na letisku poslanec Národnej rady SR Jozef Viskupič (OĽaNO-NOVA).

Poslanec Viskupič počas poslaneckého prieskumu.Poslanec Viskupič počas poslaneckého prieskumu. (Zdroj: SITA)

TRNAVA, PIEŠŤANY. Jeden z veriteľov spoločnosti Letisko Piešťany, a. s., je aj trnavský podnikateľ Vladimír Poór. Cez spoločnosť ŽOS Bezpečnosť, spol. s r. o., požičal letisku asi 50-tisíc eur.

K zisteniu prišiel dnes počas poslaneckého prieskumu na letisku poslanec Národnej radyJozef Viskupič (OĽaNO-NOVA). Likvidným majetkom je v tomto prípade podľa neho jeden turboštartér a jeden vyhľadávač kovov a bômb. Keďže ide o nehnuteľný majetok, táto informácia nepodlieha povinnosti zverejnenia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nehnuteľným majetkom – pozemkami je založená pôžička právnika Petra Sopka, ktorý je členom dozornej rady spoločnosti a ako súkromná osoba jej požičal spolu 300-tisíc eur. Prostriedky mali byť použité na krytie miezd zamestnancov.

SkryťVypnúť reklamu

"Zatiaľ všetko nasvedčuje tomu, že nejaká skupina má záujem cez scenár likvidácie letisko sprivatizovať podľa starého HZDS manuálu," konštatoval Viskupič.

Mikuš chýbal

Prvá časť kontrolného dňa na konala priamo na Letisku Piešťany, prítomní boli aj zástupcovia mesta – menšinového akcionára a.s. vrátane primátora Miloša Tamajku a tiež tam bol aj člen predstavenstva a.s., pracovník TTSK Juraj Štaffa. Druhá časť sa dnes podvečer konala v sídle TTSK v Trnave.

Predseda predstavenstva Letisko Piešťany, predseda TTSK Tibor Mikuš však na úrade prítomný nebol. Poslanci tak položili len niekoľko otázok zamestnancom úradu, nakoniec sa predseda Výboru pre verejnú správu a regionálny rozvoj Boris Kollár (Sme rodina) rozhodol v takejto situácii prieskum ukončiť.

SkryťVypnúť reklamu

"Aj toto svedčí o postoji Mikuša k inštitútu poslaneckého prieskumu," konštatovali poslanci. Okrem Kollára a Viskupiča sa na prieskume zúčastnili aj Miroslav Ivan (SaS), Stanislav Drobný (Ľudová strana Naše Slovensko) a Renáta Kaščáková (SaS).

"Urobíme všetko preto, aby sme toto letisko zachránili," dodal Kollár. Podľa jeho slov je teraz osud letiska v rukách a na zodpovednosti ministra dopravy.

Mimoriadne zhromaždenie

Otázka pred mimoriadnym valným zhromaždením v utorok 29. novembra, ktoré má rozhodnúť o likvidácii a.s., totiž stojí, či sa ministerstvo – tretí akcionár pridá na stranu TTSK. Vtedy by odkleplo VZ likvidáciu. Alebo na stranu mesta Piešťany, ktoré je proti tomuto postupu.

Pripomenul, že letisko bolo aj prijímateľom dotácie z európskych fondov s udržateľnosťou do roku 2018, ktorú bude potrebné v prípade likvidácie vrátiť. „Vyvstali by tak obrovské straty pre štát, za to budeme brať na zodpovednosť ministra,“ dodal Kollár. Pri stretnutí s ministrom chcú, ako uviedol Ivan, nadhodiť aj otázku vstupu zahraničného kapitálu do piešťanského letiska, a to v kontexte s ohláseným záujmom investorov do nákladnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Viskupič opäť poukázal v prípade letiska na prepojenie s finančnou skupinou Slavia Capital, cez člena predstavenstva letiska Michala Mergu, ktorý sa do funkcie dostal len v lete tohto roka. "Tu, za relatívne malé peniaze, chce niekto sprivatizovať obrovský majetok. Tomu treba zabrániť," skonštatoval Viskupič.

Účtovná hodnota majetku Letisko Piešťany, a. s., je približne 22 miliónov eur, trhová je však, ako dodali poslanci, oveľa vyššia. Dlh 1,8 milióna pozostáva z tretiny za nevyplatené odmeny orgánom a.s., druhá tretina je podlžnosť voči mestu za daň z nehnuteľnosti, ďalej 200.000 dlhuje Prima banke.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (9. 2. 2023)
USD 1.074
AUD 1.542
CZK 23.782
JPY 140.810
CAD 1.439
GBP 0.888
HUF 388.730
PLN 4.739
CHF 0.988
SEK 11.342

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Trhu s ojazdenými autami sa darí
  2. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  3. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  6. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  7. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  8. Na bezpečnom internete záleží
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 529
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 046
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 630
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 287
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 751
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 711
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 643
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 287

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 102
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 896
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 668
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 610
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 613
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 500
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 539
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 510
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Poisťovňa NN

Od dôchodkovej spoločnosti čoskoro dostanete výpis, ktorý by ste si mali otvoriť.


3. feb
Kečupy v Bille

Pozrite si veľké porovnanie cien privátnych a značkových produktov.


17 h
Privátne značky tvoria čoraz väčšiu časť sortimentu na pultoch slovenských predajní.

Podiel privátnych značiek obchodných reťazcov rastie, pre výrobcov to má výhody aj nevýhody.


17 h
Dočasná autobusová stanica v Bratislave.

O parcely v lukratívnych lokalitách môže byť veľký záujem.


7. feb

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 102
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 896
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 668
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 610
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 613
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 500
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 539
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 510
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťZatvoriť reklamu