Myslíte, že dvadsiate piate kaderníctvo či tridsiata kaviareň v meste budú fungovať? Ste blázon! V časoch inovatívnych startupov vám každý dobrák ochotne vysvetlí, že podnikateľský zámer bez originálneho nápadu je biznisová groteska.
“Značky Dior, Chanel, Yves Saint Laurent, Guerlain, Lancôme už dokonale fungovali na trhu. Vedela som, že nemám šancu poraziť ich marketingom ani veľkosťou. Ak sa vám však podarí vytvoriť niečo výnimočné, nemusíte sa báť, že budete v kúte čakať na úspech
„
Zakladateľka francúzskej kozmetickej značky Altheagrey Nicole Sinetová, o ktorej sa hovorí, že v osemdesiatych rokoch pozdvihla kozmetiku na umenie, radí, aby ste si z toho nerobili ťažkú hlavy.
„Ak vám chrbát chráni silný marketing, môžete si dovoliť uviesť na trh aj produkty, ktoré v sebe veľa toho nemajú, budú sa predávať. Ale ak máte v rukách produkt výnimočnej kvality a jeho efekt posilníte o jemný, premyslený marketing, uvidíte zázraky.“
Práve tá výnimočná kvalita je podľa N. Sinetovej dôležitejšia ako megalomanské marketingové kampane. Lebo dá o sebe vedieť aj potichu, bez hluku.
„Iba tak sa dokážete od konkurencie skutočne odlíšiť. Ak má váš produkt pridanú hodnotu a skutočne funguje, klient ho nevymení. Výsledok a účinok je najsilnejší argument. Či predávate krémy, vysávače alebo sušiče vlasov, keď vyhlásite, že ten váš je najlepší, musí fungovať. Len pravdou prinútite klientov, aby prišli zas. Ak ich raz oklamete v najmenšom detaile, pravdepodobne sa už nikdy nevrátia.“
NETRÁPIL JU DIOR
Keď v päťdesiatych rokoch N. Sinetová začínala svoje výrobné pokusy, nebola spokojná so vtedajšou kozmetikou. Jej problematická pleť dlhodobo nezaznamenávala žiaden posun. „Vedela som, že môžem preraziť jedine produktom, ktorý bude skutočne fungovať,“ vraví.
“Tie roky mali jednu výhodu – poctivých, pracovitých, ochotných dodávateľov, ktorí klientovi zariadili všetko, čo mu videli na očiach.
„
A tak sa vybrala do sveta. Navštevovala rôzne laboratóriá, hľadala účinné látky v Európe i v Ázii. Po otcovej smrti jej ostal malý butik v Paríži, ktorý premenila na salón. Preniesla doň stôl a matrac, zakryla ich plachtou a vyrobila si improvizované kozmetické ležadlo.