SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Vlastníkom pozemkov pre Jaguar vyplatili milióny eur

Ministerstvo dopravy eviduje vyše päťsto právoplatných vyvlastnení právnických a fyzických osôb v štyroch katastrálnych územiach.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: SME/Jozef Jakubčo)

NITRA. Proces majetkovo-právneho vysporiadania pozemkov pre výstavbu závodu automobilky Jaguar Land Rover v Nitre je už takmer ukončený. Vlastníkom pozemkov štát vyplatil 58,826 miliónov eur vrátane DPH.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Evidujeme 504 právoplatných vyvlastnení právnických a fyzických osôb v štyroch katastrálnych územiach," informovalo agentúru SITA komunikačné oddelenie ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.

Výkupom pozemkov pre strategický park v Nitre je poverená štátna firma MH Invest.

SkryťVypnúť reklamu

Tá vykupuje pozemky v Nitre, v Lužiankach, v Zbehoch a v Čakajovciach za ceny určené znaleckými posudkami - 15,10 eura a 17,21 eura za meter štvorcový. Výnimku tvoria cirkevné pozemky.

Cena za meter štvorcový pre Nitrianske biskupstvo bola stanovená na 42 eur vrátane DPH.

Dokončujú proces

Dôvodom vyššej ceny má byť fakt, že cirkevné pozemky nie sú určené priamo pre strategický park, ale pre širšie zázemie a infraštruktúru.

Tie pozemky, pri ktorých sa MH Invest nepodarilo s majiteľom dohodnúť na kúpe, štát vyvlastňuje. V prípade nezistených alebo zomrelých vlastníkov idú peniaze do depozitu Slovenského pozemkového fondu.

"MH Invest dokončuje proces majetkovo-právneho vysporiadania pozemkov tak, aby mohli byť predané prvému užívateľovi strategického parku - spoločnosti Jaguar Land Rover," uviedol rezort dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

V týchto dňoch zároveň finišuje proces verejného obstarávania na dodávateľa druhej fázy výstavby strategického parku.

Železnice Slovenskej republiky chystajú výstavbu terminálu intermodálnej prepravy, momentálne je v štádiu prípravy projektovej dokumentácie pre stavebné povolenie.

Zároveň prebieha verejné obstarávanie na výstavbu obchvatu Dražoviec. Dnes okolo Dražoviec prechádza 8 tis. osobných áut a 3 tis. kamiónov a autobusov. Keď sa park dobuduje, bude to okolo 15 tis. vozidiel.

Výstavba diaľničného privádzača do priemyselného parku pokračuje podľa harmonogramu tak, aby bol hotový v marci 2017.

Privádzač postaví za 5,3 milióna eur bez DPH spoločnosť Skanska, ktorá vyhrala tender. Investorom tejto stavby je spoločnosť MH Invest II.

Stovky nových pracovných miest

Automobilka Jagar Land Rover prinesie 2 800 priamych a okolo 15 000 nepriamych pracovných miest. Prvé auto chce vyprodukovať v roku 2018.

SkryťVypnúť reklamu

V prvej fáze bude vyrábať 150-tisíc áut ročne, v druhej fáze sa má ich počet zvýšiť na 300-tisíc. Zamestnancov začne prijímať na prelome rokov 2017 a 2018.

Druhým oficiálne potvrdeným investorom v nitrianskom strategickom parku je firma Gestamp, ktorá plánuje v Nitre preinvestovať 100 miliónov eur a vytvoriť v dvoch etapách 396 nových pracovných miest.

V katastrálnom území obce Lužianky postaví lisovací závod na výrobu dielov pre automobilový priemysel.

Ako informoval rezort dopravy, Slovenská republika rokuje s viacerými ďalšími záujemcami, no pre dôvernosť a citlivosť týchto informácií ich mená momentálne nebude zverejňovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (9. 2. 2023)
USD 1.074
AUD 1.542
CZK 23.782
JPY 140.810
CAD 1.439
GBP 0.888
HUF 388.730
PLN 4.739
CHF 0.988
SEK 11.342

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Trhu s ojazdenými autami sa darí
  2. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  3. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  6. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  7. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  8. Na bezpečnom internete záleží
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 529
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 046
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 630
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 287
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 751
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 711
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 643
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 287

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 102
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 896
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 668
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 610
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 613
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 500
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 539
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 510
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Poisťovňa NN

Od dôchodkovej spoločnosti čoskoro dostanete výpis, ktorý by ste si mali otvoriť.


3. feb
Kečupy v Bille

Pozrite si veľké porovnanie cien privátnych a značkových produktov.


17 h
Privátne značky tvoria čoraz väčšiu časť sortimentu na pultoch slovenských predajní.

Podiel privátnych značiek obchodných reťazcov rastie, pre výrobcov to má výhody aj nevýhody.


17 h
Dočasná autobusová stanica v Bratislave.

O parcely v lukratívnych lokalitách môže byť veľký záujem.


7. feb

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  7. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 102
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 896
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 668
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 610
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 613
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 500
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 539
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 510
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťZatvoriť reklamu