BRATISLAVA. Ružová či tampónová daň. Byť ženou je objektívne nákladnejšie ako byť mužom. Spôsobujú to aj predajcovia.
Za rovnaký produkt v obchodoch totiž často platia ženy viac ako muži. A to len preto, že ich produkt má inú farbu. O tichej cenovej diskriminácii sa v zahraničí hovorí viac ako u nás. V médiách sa spomína často ako pink tax, teda ružová daň.
Až dvojnásobne rozdiely
Britské Tesco sa po tlaku rozhodlo problém odstrániť a znížilo cenu ženských žiletiek na cenu mužských.
„Na základe vnútorného prieskumu a rokovaní s dodávateľmi sme sa rozhodli vyriešiť rozdiel v cenách dámskych a pánskych jednorazových žiletiek,“ cituje časopis Guardian manažérku reťazca Kari Danielsovú s tým, že obe žiletky budú stáť desať pencí (približne 12 centov) za kus.