Lidl zvýšil od prvého októbra platy o 20 percent, teda približne o 130 eur. Dotklo sa to 90 percent z vašich viac ako 3 800 zamestnancov. Prečo ste do zamestnancov investovali toľko peňazí?
„Chceli sme sa podeliť o náš úspech s ľuďmi, preto zvýšenie miezd nie je kozmetické. Nástupné platy sme dokonca zvýšili o 23 percent.
Druhý dôvod, prečo sme sa to rozhodli urobiť, sú zvyšujúce sa nároky zákazníkov, ktoré kladú vyššie požiadavky na kvalitu ponúkaných služieb. Uvedomujeme si, že keď chceme byť naďalej úspešní, musíme mať i dobrý personál, preto sme takto zvýšili platy.“
Nie všetky vaše predajne majú rovnakú úroveň služieb a kvalitu zamestnancov, bol jedným z dôvodov zvýšenia platov aj snaha vyrovnať ponuku?
„Toto nebol primárny dôvod. Keďže máme otvorených 126 predajní, tak sa nám, samozrejme, z času na čas nejaké problémy vyskytnú. Zvýšenie platov sa dotklo všetkých zamestnancov, bez ohľadu na to, v ktorom kraji alebo meste pracujú – je jedno, či pracujú v Prešovskom alebo Bratislavskom kraji.“

Aká je odozva na zvýšenie platov?
„Odozva bola veľmi pozitívna, čomu sa ani nečudujeme. Nás veľmi teší, že taká bola nielen z radov našich zamestnancov, ale oceňujú to aj ľudia mimo našej firmy. Dokonca i naši konkurenti.“
Nehovorte, že konkurenti mali radosť z toho, že ste urobili vietor na pracovnom trhu.
„Konkurenti z toho radosť nemajú, ale vnímajú náš krok ako veľmi proaktívny a ústretový.“
Koordinovali ste platový postup s Kauflandom, teda druhou značkou zo skupiny Schwarz Gruppe na Slovensku?