SME

Štát chce dať na opravu ciest a mostov stámilióny eur

Strategický plán rozvoja dopravy do roku 2030 odobrila vláda.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR - Branislav Caban)

BRATISLAVA. Na odstránenie havarijného stavu vozoviek na cestách I. triedy a tiež na odstránenie nevyhovujúcich úsekov na týchto cestách by bolo celkovo potrebných 160 miliónov eur.

Ďalších 468 miliónov eur je potrebných na opravu mostov. Vyplýva to z návrhu Strategického plánu rozvoja dopravy SR do roku 2030, ktorý na dnešnom zasadnutí odobrila vláda. Materiál pripravilo ministerstvo dopravy pod vedením Árpáda Érseka (Most-Híd).

Strategický plán sa tak okrem iného venuje výške vnútorného dlhu údržby ciest I. triedy a mostov. Čo sa týka havarijného stavu vozoviek na cestách I. triedy, je v dĺžke 177,2 kilometra (km) a na opravu je potrebných približne 29,1 milióna eur. Na odstránenie nevyhovujúcich úsekov, ktorých je celkovo 1146,8 km, je potrebných približne 130,4 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade mostov je 150 v zlom stave, 64 mostov je vo veľmi zlom stave a 15 mostov v havarijnom. Ďalších 507 mostov je v uspokojivom stave. "S cieľom zlepšiť, respektíve udržať prevádzkyschopný stav mostných objektov je potrebné na opravu mostov vyčleniť odhadom finančné prostriedky vo výške približne 468 miliónov eur," konštatuje rezort dopravy v materiáli.

Strategický plán sa však venuje všetkým druhom dopravy, od železničnej cez leteckú až po vodnú. Hodnotí aktuálnu situáciu a zároveň nastavuje vízie a ciele dopravného sektora na Slovensku.

Víziou rozvoja sektora do roku 2030 je tak udržateľný integrovaný multimodálny dopravný systém, ktorý plní hospodárske, sociálne a environmentálne potreby spoločnosti a prispieva k plnej integrácii Slovenskej republiky v rámci európskeho hospodárskeho priestoru.

Slovensko

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 15 676
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 198
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 911
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 866
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 330
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 209
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 973
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 717
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Ku koncu roku 2023 zamestnávali viac ako 12 700 zamestnancov.


SITA
Logo spoločnosti Ford.

Spoločnosť má v Kolíne nad Rýnom dva závody.


TASR
Samuel Migaľ, minister investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR.

Zmluvy majú celkovú hodnotu takmer 23 miliónov eur.


TASR
Ilustračné foto

Slovensku v oblasti elektromobility chýba silný líder.


TASR 4
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 910
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 551
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 120
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 574
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 828
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 494
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 268
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 4 146
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťZatvoriť reklamu