BRATISLAVA. Alternatívny dodávateľ elektriny a zemného plynu ČEZ Slovensko zaznamenal svoj najúspešnejší rok pôsobenia na trhu, a to z pohľadu veľkosti zákazníckej základne aj výsledkov. Firme narástol počet zákazníkov, dodaný objem, aj dosiahnutá výška hrubej marže z dodávky komodít. Informovala o tom spoločnosť.
Spoločnosti sa v roku 2016 darilo najmä pri získavaní zákazníkov z firemného segmentu. Objem dodanej elektriny a zemného plynu vzrástol o 10 percent oproti predchádzajúcemu roku, hrubá marža sa zvýšila vďaka dobre načasovaným nákupom elektriny ešte výraznejšie.
"Potvrdil sa aj dlhodobý trend akvizície nových klientov, v rámci ktorého sa počet firemných zákazníkov od roku 2015 zvýšil o takmer 30 %, čo aktuálne predstavuje bázu približne 4-tisíc subjektov. Portfólio firemných zákazníkov chceme ďalej rozvíjať, napríklad aj ponukou širokej palety energetických služieb, ktoré už v Českej republike poskytuje spoločnosť ČEZ ESCO," uviedol generálny riaditeľ ČEZ Slovensko Igor Nagy.
O služby prejavujú čoraz väčší záujem aj malé a stredné podniky, a to prevažne v regióne východného či stredného Slovenska. "Medziročný rast dodávky sa pri tejto skupine klientov pohybuje v ostatných rokoch na úrovni 30 %," spresnil Nagy. Počet klientov v segmente domácností sa udržiava na stabilnej úrovni približne 65.000 zákazníkov.
Popri rozširovaní počtu zákazníkov sa firma vlani venovala zlepšovaniu zákazníckeho informačného systému či zjednodušeniam v procesoch pre zákazníkov.