ŠTOKHOLM. Švédsky výrobca áut značky Volvo, ktorého vlastní čínska firma Zhejiang Geely Holding Group, zaznamenal minulý rok strmý nárast zisku, až o 66 percent. Vďačí za to najmä veľkému odbytu v Číne a v USA.
Čistý zisk spoločnosti za minulý rok sa vyšplhal na 7,46 miliardy švédskych korún (786,84 milióna eur) zo 4,47 miliardy SEK v predchádzajúcom roku 2015.
Tržby automobilky v roku 2016 vzrástli o 10 % na 180 miliárd SEK, k čomu prispel najmä dopyt po modeloch XC60 and V40/V40 Cross Country.
Predaj vozidiel švédskej značky sa minulý rok zvýšil o 6 % na rekordných 534.332 áut, pričom na čínskom a americkom trhu, ktoré sú najväčšie automobilové trhy na svete, zaznamenalo Volvo nárast predaja o dvojciferné číslo.
Konkrétne, v Číne sa predaj automobilky Volvo zvýšil o 11,5 % na 90.930 áut a v USA stúpol o 18,1 % na 82.276 vozidiel. V západnej Európe sa odbyt švédskej firmy zvýšil o 4 % na 206.000 kusov.
Do výsledkov zo západnej Európy pritom nie je zahrnutý domáci švédsky trh, ktorý je tretím najväčším trhom automobilky. Vo Švédsku však odbyt vozidiel Volvo vlani klesol o 1 % na 70.200 áut.
Čínska spoločnosť Zhejiang Geely Holding Group kúpila švédsku automobilku v roku 2010 od amerického koncernu Ford.