BRATISLAVA. Nebankovka Pohotovosť, ktorá od Vianoc neposkytuje nové pôžičky a už iba vyberá peniaze od pôvodných klientov, sa na dlžníkov snaží zatlačiť zvláštnym spôsobom.
Pomocou listov začala vyzývať ich známych a príbuzných, aby si s dlžníkmi pohovorili a zabezpečili splácanie úveru.
Nebankovka na tom nevidí nič zlé, no list je napísaný tak, že príbuzní môžu získať dojem, že aj oni sú zodpovední za splatenie peňazí. A to nie je pravda.

Prezradili mu dlh
Na zvláštny list upozornila pani Anna, ktorá nechcela zverejniť celé svoje meno, ale redakcia ho pozná. V minulosti si vzala od Pohotovosti pôžičku 2000 eur.
Pri spisovaní žiadosti ju pracovníčka nebankovky vyzvala, aby nadiktovala meno, priezvisko a adresu kontaktnej osoby.
Mala to byť osoba, na ktorú sa nebankovka obráti, ak pani Anna prestane platiť peniaze. Nemal to byť ručiteľ ani spoludlžník. Nadiktovala kontakt na svojho syna.
„A teraz, keď som sa dostala do problémov, poslali môjmu synovi list. Keďže u mňa už tri roky nebýva, prečítala som si ho,“ hovorí Anna.
„Napísali mu, koľko peňazí dlhujem a to je strašne nepríjemné. Žiadny rodič predsa nechce, aby jeho dieťa vedelo o jeho dlhoch. Zvyšnej časti listu som už príliš nerozumela a radšej som ho odovzdala Spotrebiteľskému centru.“ Je to organizácia, ktorá pomáha spotrebiteľom.
Čo sa v liste písalo?