BRNO. Firma Baťa sa rozhodla vstúpiť na veľkoobchodný trh a ponúknuť svoje topánky aj lokálnym predajcom obuvi. Znamená to, že si ich ľudia kúpia nielen v značkových predajniach Baťa, ale aj v ďalších obchodoch. Na pulty by sa tak malo dostať výrazne viac modelov ako v súčasnosti.
Firme by to malo priniesť ďalšie tržby, povedal manažér predaja Viktor Dohnal na brnianskych veľtrhoch módy Styl a Kabo. Cieľom je, aby podiel veľkoobchodu na celkových tržbách dosiahol desať percent. „To by bolo veľmi dobré,“ povedal Dohnal.

S prienikom na veľkoobchodný trh je však Baťa len na začiatku. Aby sa zviditeľnila, firma prvýkrát prišla na veľtrh Kabo, kde sa snažila nájsť veľkoobchodných partnerov.
„Začať z ničoho je pomerne ťažké, preto treba prísť na výstavu. Kabo je jediná v Česku,“ odôvodňoval Dohnal.
Baťa v súčasnosti prevádzkuje zhruba 70 predajní v Česku a 30 na Slovensku. Ako akciová spoločnosť vznikla v roku 1991 a nadviazala na výrobu národného podniku Svit. Jej jediným akcionárom je v súčasnosti holandský International Footwear Investment B.V.