„Rozprávky a príbehy by mali dať deťom pocit výnimočnosti. Zobrať ich na dobrodružnú cestu, na ktorej sa naučia, že nič v živote nie je nemožné,“ hovorí pre Profit spoluzakladateľ britského startupu Lost My Name Asi Sharabi. Vlani predali do celého sveta viac ako milión personalizovaných knižiek.
V roku 2012 dostal Asi Sharabi pre svoju trojročnú dcéru darček, ktorý zmenil jeho život. Neskonale ho inšpiroval. Paradoxne, svojou nedokonalosťou. Personalizovaná kniha, na ktorej bolo slávnostne zvečnené meno dievčatka, nebola vnútri ničím zvláštna.
„Jediné, čo som v nej našiel, bola prázdnota. Bol som rozhorčený. Všetky podobné knihy boli navlas rovnaké. Chýbal im nápad, štýl. Jediný detail, v ktorom spočívala skutočná personalizácia, bolo meno mojej dcéry na knižnej obálke. Chabé ilustrácie a grafika nás doma všetkých sklamali. Tá kniha bola skutočne otrasná,“ spomína A. Sharabi v rozhovore pre Profit na osudový večer, ktorý dal základ dnešnému miliónovému biznisu Lost My Name.
Prvý bestseller
V tom čase šéfoval v Londýne menšej konzultačnej spoločnosti. Ale dcérkin dar mu neprestával vŕtať v hlave. Gúglil, pátral. A prišiel na to, že personalizované detské knihy sú na trhu už celé desaťročia. Rokmi sa však technológiou a pokrokom nijako mimoriadne nemôžu pýšiť.