NORIMBERG. Dôvera nemeckých spotrebiteľov v ďalší vývoj ekonomiky klesá po predchádzajúcom robustnom raste.
Dôvodom je zhoršenie očakávaní, a to ako v ekonomike, tak v oblasti príjmov domácností. Vyplýva to z najnovšej prognózy spotrebiteľskej dôvery na marec 2017, ktorú vypracoval inštitút pre prieskum trhu GfK.

Podľa predbežného odhadu indikátor spotrebiteľskej dôvery GfK, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu domácností v najväčšej ekonomike eurozóny, sa pre marec 2017 znížil na 10 bodov z februárových 10,2 bodu. Analytici pritom odhadovali, že klesne o niečo menej, na 10,1 bodu.
GfK v tejto súvislosti uviedol, že zmena vlády v USA a nedávne citeľné zvýšenie inflácie v Nemecku zrejme stlmili náladu domácností, ktorá je však vo všeobecnosti stále pozitívna. Spotrebitelia sú totiž naďalej ochotní nakupovať, aj keď ich optimizmus mierne klesol.

Svedčí o tom hodnota čiastkového indexu očakávaní v ekonomike, ktorý sa síce tento mesiac znížil o 11,9 bodu na 9,7 z 21,6 bodu v januári, ale udržal sa na solídnej úrovni.
Je to prvý pokles tohto indexu za päť mesiacov, čo znamená, že jeho prírastok v predchádzajúcich štyroch mesiac bol takmer kompletne vymazaný, uviedol GfK.
Pripomenul však, že v medziročnom porovnaní je hodnota toho indexu stále o šesť bodov vyššia ako vlani, čo je dobrý výsledok.

Aj čiastkový index, ktorý odráža vyhliadky spotrebiteľov na zvýšenie platov, tento mesiac klesol o 10,2 na 48,1 bodu. GfK to pripisuje zrýchleniu inflácie v januári na 1,9 %.
Ochota nemeckých domácností utrácať sa znížila o 6 bodov na 51,6 bodu v dôsledku menej priaznivých vyhliadok ekonomiky.