Štvrtá automobilka na Slovensku neďaleko Nitry svoj závod začala stavať vlani na jeseň. S výrobou áut plánuje začať koncom budúceho roka. Pôjde o Land Rover Discovery.
Na pracovnom veľtrhu Profesia days sa automobilka predstavila prvýkrát. Chcela týmto krokom osloviť čo najviac budúcich zamestnancov. „Chceme sa však sústrediť na to, aby sme správnymi marketingovými nástrojmi oslovili ľudí s potenciálom,“ povedala pre SME riaditeľka HR Jaguar Land Rover Slovensko NICCI COOKOVÁ.
Automobilový priemysel na Slovensku zápasí s nedostatkom kvalifikovaných ľudí. Volkswagen v Bratislave si dokonca požičal 500 ľudí z Audi Hungaria. Jaguar Land Rover v tejto situácii spúšťa masívny nábor zamestnancov. Do akej miery pociťujete tento problém vy?
„Aktuálne pre nás pracuje okolo 130 zamestnancov. Rozumieme však, že pracovný trh na Slovensku je obmedzený.
Pri pozíciách, ktoré obsadzujeme, však máme pozitívny ohlas a problémy so zamestnancami nemáme. Samozrejme, budeme musieť ponúknuť viac ako ostatní zamestnávatelia.“
Kto je Nicci Cooková
Nicci Cooková je riaditeľkou ľudských zdrojov štvrtej automobilky na Slovensku Jaguar Land Rover. Na Slovensko prišla vlani v apríli. Predtým päť rokov pracovala v centrále britskej automobilky vo Veľkej Británii ako senior manažérka ľudských zdrojov. Vyštudovala manažment ľudských zdrojov University of Wolverhampton.
Čo tým myslíte?
„Ponúkneme veľmi konkurencieschopný platový balíček, máme svetové školenia, ktoré ľudí posunú ďalej.
Našim zamestnancom tiež dávame možnosť pracovať v ostatných závodoch Jaguar Land Rover. Možnosť globálnej kariéry je u nás vždy otvorená.
Týmito benefitmi teda chcete prilákať ľudí do vášho závodu v Nitre?
„Áno. Rozumieme tomu, že pre väčšinu ľudí sú v práci na prvom mieste peniaze. Dôležité je však mať aj dobrého šéfa a pocit zmysluplnej práce s jasným výsledkom, ktorý okolie ocení. Veľmi dôležitá je aj firemná kultúra.“

Hovoríte, že problém nemáte. Napriek tomu, na Slovensku sú už tri automobilky, ktoré hovoria o nedostatku pracovníkov, Zväz automobilového priemyslu upozornil, že na trhu chýba až 14-tisíc ľudí. Subdodávatelia majú rovnaký problém. Aj Jaguar na tento problém narazí.
„Slovenský trh je obmedzený, no zaujímavý. Viem, že keď začneme s masovým náborom, ťažkosti si nás nájdu. Aj preto komunikujeme so Zväzom automobilového priemyslu a so vzdelávacími inštitúciami.