BRATISLAVA, NEW YORK. Hodinová mzda právnika, ktorý pracuje v banke na Wall Street, nie je nízka. Banka JP Morgan preto od vlaňajšieho roka používa "zlepšovák", ktorý jej ušetrí 360-tisíc právnikohodín ročne.
Ide o špeciálny softvér, ktorý dokáže prečítať, skontrolovať a uzatvoriť zmluvy. Oproti klasickým právnikom mu to trvá iba niekoľko sekúnd, pričom chybovosť je nižšia než u ľudí, píše agentúra Bloomberg.
"Na podobnom princípe postavil svoj biznis aj obchodný právnik Noory Bechor, ktorý si pred troma rokmi uvedomil, že osemdesiat percent času trávi kontrolovaním zmlúv," píše český iDnes.cz.

Právnik tak založil firmu LawGeex, ktorá vytvorila algoritmus, ktorý kontroluje nahrané súbory. Ďalšieho "právnika" vytvorila spoločnosť IBM, tento sa špecializuje na konkurzné právo.
Tieto príklady poukazujú na to, že digitalizácia a robotizácia už nie sú iba fenoménmi, ktoré môžu pripraviť o prácu nekvalifikovaných ľudí alebo ľudí s manuálnou profesiou.
"Ďalším v poradí je front office. Tak sa hovorí pracovníkom banky alebo poisťovni, s ktorými príde do styku klient," píše iDnes.cz
Ako príklad uvádza Bank of America, ktorá začiatkom roka otvorila tri pobočky, v ktorých nesedí žiaden živý zamestnanec.