BRATISLAVA. Zákazníci, ktorým nevyhovujú služby operátora UPC za vyššie ceny, majú do apríla čas zmluvu s firmou vypovedať a vybrať si nového poskytovateľa internetu, televízie a pevnej telefónnej linky.
Zmeniť operátora budú môcť aj neskôr, no práve od 1. apríla začnú platiť zákazníci UPC vyššie ceny za služby.
Odchádzajúci zákazníci UPC sa musia pripraviť aj na to, že prinajmenšom jeden mesiac zaplatia vyššie poplatky. Operátor totiž podľa obchodných podmienok uplatňuje jednomesačnú výpovednú lehotu.
Počíta sa od prvého dňa nasledujúca mesiaca. Keď teda zákazník podá výpoveď v marci, služby od nového poskytovateľa bude využívať najskôr od mája. Zmluvu s novým operátorom môže zákazník podpísať aj pred vypovedaním starej zmluvy alebo počas výpovednej lehoty.

Treba si preveriť alternatívy
Pred výpoveďou by si zákazníci mali preveriť, či vôbec v ich dome alebo bytovke sú dostupné služby aj iných operátorov a či sú naozaj výhodnejšie než UPC. V lepšej situácii sú obyvatelia miest a väčších obcí, kde v bytových domoch spravidla majú svoju optickú sieť zavedenú rôzne telekomunikačné firmy.
Pri počítaní toho, či je výhodné operátora zmeniť, alebo nie, treba počítať nielen s mesačným paušálom, ale aj dodatočnými poplatkami.
Napríklad poplatok za zriadenie služby, aktivačný poplatok alebo mesačný prenájom set-top boxu alebo wi-fi routera. Po ich započítaní sa totiž môže stať, že operátor síce ponúka nízky mesačný paušál, ale spolu s nájmom a inými poplatkami by bola zmena poskytovateľa drahšia, než ostať v UPC, hoci za vyššie ceny.
Zvážiť treba aj obmedzenia, respektíve takzvané pravidlá férového používania služby. Niektorí operátori totiž pri prečerpaní 200 či 300 gigabajtov dát mesačne znižujú rýchlosť na pripojení.
Zákazníci, ktorí iba surfujú na internete, posielajú e-maily a sem-tam pozerajú youtube, to riešiť nemusia. Dátové limity pri pevnom internete by nemali prehliadnuť používatelia, ktorí pravidelne sledujú filmy a seriály cez Netflix alebo každodenne prenášajú internetom veľké súbory.
Pri odchode z UPC nesmú zákazníci zabudnúť na vrátenie zariadení, ktoré si od firmy prenajímali. Napríklad set-top box alebo modem.
Za nevrátanie alebo poškodenie set-top boxu si operátor účtuje 160-eurový poplatok, za poškodenie iného zariadenia, napríklad modemu, sa platí 34 eur.
