VIEDEŇ. Módna sieť C&A sa snaží modernizáciou filiálok a ponukou bavlnených odevov čeliť rastúcej konkurencii zo strany lacných značiek ako H&M, Zara alebo Primark. Napriek tomu si zatiaľ C&A dokázala udržať v Rakúsku trhový podiel 8,5 % a pozíciu druhého najväčšieho predajcu odevov.
Čisté tržby C&A v obchodnom roku 2015/2016 medziročne klesli zo 414 na 410 miliónov eur, zisk sa mierne zvýšil zo 6,4 na 6,6 milióna eur.
C&A zmodernizovala v Rakúsku šesť filiálok za 10 miliónov eur a vo štvrtok 16. marca sa otvorí prvá z nich, ďalšie dve prídu na rad ešte tento mesiac. C&A sa chce renováciou prispôsobiť novým požiadavkám zákazníkov a ešte viac sa vymedziť voči textilným diskontom.
Nový koncept vypracovala sieť na základe globálneho prieskumu medzi 20.000 zákazníkmi. Súčasťou renovácie je nové osvetlenie v štýle denného svetla, ktoré má vytvoriť príjemnejšiu atmosféru a zlepšiť prezentáciou produktov.
Predajne ponúknu väčšie skúšobné kabínky, bezplatný WLAN internet a lepšie vybavené detské kútiky.
Renovácia sa zameriava predovšetkým na ženy, keďže 50 % tržieb predstavujú práve ženské odevy. Mužská sekcia tvorí 30 % tržieb a detská 20 %. Približne tri štvrtiny rozhodnutí o kúpe prijímajú ženy.
O rozdelení tržieb pri internetovom predaji C&A mlčí. Najobľúbenejší spôsob nákupu je objednanie cez internet a následné vyskúšanie a prevzatie tovaru v kamennej predajni (Click & Collect).
C&A má v Rakúsku vyše 134 filiálok a zamestnáva tu 2116 ľudí. Prvá filiálka tu bola otvorená v roku 1983 vo Welse.