BRATISLAVA. Skupina Kofola vykázala v minulom roku mierny pokles tržieb aj zisku. Tržby výrobcu nealkoholických nápojov sa medziročne znížili o 2,7 % na 258,9 mil. eur. Zisk EBITDA sa zase znížil o 3,5 % na 39,4 mil. eur.
Spoločnosť pokles tržieb pripisuje predovšetkým pokračujúcim zmenám v obchodnom modeli v Poľsku. V Českej republike, na Slovensku a aj v jadranskom regióne, kde skupina pôsobí, evidovala Kofola naopak nárast tržieb o takmer 8 % a zisku EBITDA o 6,6 %.
V Poľsku sa momentálne Kofola snaží realizovať plán, ktorý by mal zvýšiť tržby vlastných značiek a podnikanie na tamojšom trhu priviesť k rastu.
"Okrem marketingových investícií do jednotlivých značiek firma zefektívnila svoju výrobu a uzavrela jeden z troch výrobných závodov. V minulom roku sa podarilo zjednodušiť štruktúru celej skupiny, kedy súčasťou týchto zmien bolo aj stiahnutie minimálneho objemu akcií z varšavskej burzy," uvádza sa v tlačovej správe spoločnosti.
Skupina Kofola je výrobca nealkoholických nápojov so siedmimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch. Celkovo skupina Kofola bez ruského podniku zamestnáva 2 100 ľudí.