LONDÝN. Šéf európskej divízie amerického technologického gigantu Google Matt Brittin sa ospravedlnil za to, že spoločnosť na YouTube umožnila prepojiť reklamy s kontroverznými videami s homofóbnou a antisemitskou tematikou.
Niektoré veľké firmy ako Marks & Spencer (M&S) alebo Go Ape medzitým oznámili, že kvôli kauze zatiaľ prerušujú inzerovanie prostredníctvom Google.
"Rád by som sa ospravedlnil našim partnerom a zadávateľom reklamy, ktorých sa mohlo dotknúť, že ich inzercia sa objavila pri kontroverznom obsahu," povedal Brittin.
Väčšinou to funguje správne
Brittin vraví, že Google doteraz vynaložil milióny dolárov a zamestnal tisícky ľudí, aby zabezpečil, že nebude dochádzať k škodlivému zobrazovaniu reklám. Uznal, že hoci vo väčšine prípadov systém funguje správne, napriek tomu je nutné ho zlepšiť.
Google podľa Brittina pracuje na lepšom rozpoznávaní nenávistnej a buričskej tematiky a na rýchlejšom odstraňovaní škodlivého obsahu zo svojich serverov.

V tejto súvislosti pripomenul, že proces nie je jednoduchý, pretože na YouTube nahrajú užívatelia každú minútu 400 hodín videí.
Reklamu stiahli viacerí
Škandál so zobrazovaním reklamy pri nevhodných videách vyvolal škandál, kvôli ktorému sa časť veľkých spoločností rozhodla stiahnuť inzerciu z britskej mutácie YouTube a ďalších portálov Google.
Napríklad spoločnosť Go Ape, ktorá v Británii ponúka dobrodružné výpravy, stiahla inzerciu kvôli tomu, že sa jej ponuka dostala k videám krajne pravicovej Ligy na obranu Anglicka.
"Aby sme zaistili bezpečnosť značky, pozastavujeme aktivity naprieč platformami Google," uviedol obchodný reťazec M&S. Reklamu stiahla tiež nadnárodná finančná inštitúcia HSBC, ktorá sídli v Londýne.
Británia je po Spojených štátoch pre Google najväčším trhom, ktorý v minulom roku priniesol na reklamách 7,8 miliardy dolárov.