NEW YORK. Internetový portál pre zdieľanie videí YouTube ďalej stráca inzerentov kvôli obavám, že ich reklamy budú spájané s kontroverznými videami.
Prerušenie inzercie na YouTube vo štvrtok oznámila najväčšia americká banka JPMorgan Chase & Co a farmaceutická spoločnosť Johnson & Johnson, v stredu rovnaký krok ohlásili americkí telekomunikační operátori Verizon a AT&T.
Od inzercie na YouTube sa už skôr odvrátilo viacero známych britských značiek, napríklad maloobchodný reťazec Marks & Spencer.
Loading
...
Urážlivý obsah
Portál sa stal terčom kritiky kvôli zobrazovaniu reklám pri videách s homofóbnou či antisemitskou tématikou.
Internetový gigant Google, ktorý je majiteľom portálu YouTube, sa tento týždeň za praktiky pri zobrazovaní reklamy ospravedlnil a prisľúbil zmeny.
„Rád by som sa ospravedlnil našim partnerom a zadávateľom reklamy, ktorých sa mohlo dotknúť, že ich inzercia sa objavila pri kontroverznom obsahu,“ povedal šéf európskej divízie podniku Matt Brittin.
Spoločnosť Johnson & Johnson vo štvrtok uviedla, že chce pozastavením inzercie na YouTube zaistiť, aby sa ich reklamy neobjavovali na kanáloch, ktoré podporujú „urážlivý obsah“.

Veľký marketingový hráč
Niekoľko hodín po firme Johnson & Johnson oznámila zastavenie reklamy na YouTube rovnako JPMorgan.
Tá je podľa aktív najväčšou bankou v Spojených štátoch a ročne vynaloží na marketing okolo tri miliardy dolárov, píše agentúra Reuters.
Portál YouTube je kľúčovým motorom rastu spoločnosti Google.
Príjmy Google z reklamy na YouTube podľa výskumnej spoločnosti eMarketer v minulom roku dosiahli 5,58 miliardy dolárov, napísala agentúra Reuters.