BRATISLAVA. Je ich len desať, ale ich vplyv je neprehliadnuteľný. Reč je o korporáciách, ktoré ovládajú veľké množstvo potravín, nápojov alebo kozmetiky po celom svete.
Spotrebiteľ sa s týmito značkami môže stretnúť doslova všade. Ide napríklad o čokoládu Milka, populárny nápoj Coca-Cola alebo jogurty značky Activia.
Medzinárodná charitatívna organizácia OXFAM v rámci projektu s názvom Pozadie značiek poukazuje na to, akým spôsobom tieto korporácie vplývajú na životy ľudí po celom svete.
Organizácia vytvoril infografiku, ktorá približuje prepojenie vplyvných spotrebiteľských produktov. Napríklad spoločnosť Mondeléz je „mama“ obľúbených sušienok Oreo alebo švajčiarskej čokolády Toblerone. Spotrebiteľ sa tak dozvie, koho potraviny v skutočnosti konzumuje.

OXFAM sa tiež snaží zlepšiť pracovné podmienky pre ľudí, ktorí sú zamestnaní v týchto spoločnostiach.
1. Danone
V roku 2016 dosiahla spoločnosť Danone tržby v hodnote 23,7 miliardy dolárov.
2. Mondeléz
V roku 2016 dosiahla spoločnosť Mondeléz tržby v hodnote 25,9 miliardy dolárov.
3. Mars
V roku 2016 dosiahla spoločnosť Mars tržby v hodnote 35 miliárd dolárov.
4. Coca-Cola
V roku 2016 dosiahla spoločnosť Coca-Cola tržby v hodnote 41,9 miliardy dolárov.
5. Unilever
V roku 2016 dosiahla spoločnosť Unilever tržby v hodnote 48,3 miliardy dolárov.
6. PepsiCo
V roku 2016 dosiahla spoločnosť PepsiCo tržby v hodnote 62,8 miliardy dolárov.
7. Nestlé
V roku 2016 dosiahla spoločnosť Nestlé tržby v hodnote 90,2 miliardy dolárov.
8. Associated British Foods
V roku 2016 dosiahla spoločnosť Associated British Foods tržby v hodnote 16,8 miliardy dolárov.
9. General Mills
V roku 2016 dosiahla spoločnosť General Mills tržby v hodnote 16,6 miliardy dolárov.
10. Kellogg's
V roku 2016 dosiahla spoločnosť Kellogg´s tržby v hodnote 13 miliárd dolárov.