PARÍŽ. Francúzska automobilka PSA Group oznámila za 1. kvartál rast tržieb o takmer 5 % na vyše 13 miliárd eur. Výsledky podporil najmä predaj nových a drahších modelov, ktorý dokázal vykompenzovať negatívne kurzové vplyvy.
PSA Group, pod ktorú spadajú značky Peugeot a Citroën, oznámila za prvé tri mesiace tohto roka medziročný rast tržieb o 4,9 % na 13,6 miliardy eur.
Tržby automobilovej divízie sa zvýšili z 8,8 miliardy na 9 miliárd eur. V tejto oblasti tak firma prekonala očakávania ekonómov, ktorí počítali s miernym poklesom tržieb na 8,79 miliardy eur.
Pod výsledky automobilovej divízie sa podpísal práve úspech nových modelov. Podľa PSA Group tržby z nových modelov zvýšili celkový objem tržieb o 3,7 % a dokázali tak vykompenzovať nepriaznivé kurzové vplyvy, ako napríklad pokles kurzu britskej libry, ktoré tržby o 1 % znížili.
PSA Group očakáva, že trh s automobilmi vzrastie tento rok v Európe v priemere o 1 % a v krajinách Latinskej Ameriky zhruba o 2 %. Zároveň počíta s tým, že v Číne by sa automobilový trh mohol posilniť o 5 %. V prípade ruského trhu očakáva, že zotrvá na stabilnej úrovni.